Friday 2 April 2010

berita kematian encik mior ahmad fuad mior badri a.k.a. din beramboi

Pagi ni aku bangun lewat.  Bukan lewat sikit.  Lewat banyak.  Semua-semua ni bangun pukul 7.45pagi.  Macam mana kejadian macam tu pun aku kurang pasti.  Rasanya ada sikit kronik.  Mungkin sebab aku dah terpadam alarm dalam tepon ni jugak, tak terperasan.  Jap aku check.  Ya.  Sungguh.  Aku telah terdisablekan alarm tepon.  Patutlah. 

Anyway, sedang dalam nak siap turun bawah tu check la messages.  It kept showing ada sms yang belum baca.  Ke atas, ke bawah...  Takde apa pun?  It went on several times sekali ternampak one message yang memberitahu Encik Mior Ahmad Fuad Mior Badri a.k.a. Din Beramboi telah meninggal dunia.  Gosh.  Apakah begitu ketinggalan aku dengan perkhabaran dunia?

Tidak menjadi rasmi for me to surf internet newspaper.  The truth is, aku tak reti nak mudik the pages.  Aku dah terbiasa dengan akhbar tradisional.  Semua ada dalam tu.  Selak je.  Tapi dalam seminggu setengah ni kami tak ada stok newspaper.  Terlepas pandang.  Sampailah hari tu menggodam dalam shared drive ni terjumpa ada form request untuk newspaper. 

Kiranya, aku terasa ralat sebab sangat begitu out of date.  Dengar tentang arwah masuk hospital pun dari mulut orang.  Pagi ni pun terus cuba masuk Berita Harian tapi loading dia masyaAllah lembab.  Masuk pulak dalam The Star, dia kata DJ Din Beramboi in stable condition pulak.  Ye lah.  Berita pun berita semalam.  Berita tertera semua berita sehari lambat.  So that means, Berita Harian lebih up-to-date la ya sebab bila akhirnya aku dapat tembus alam maya ke situ dah ada berita Din Beramboi meninggal di dalamnya. 

Innalillah hiwannaillah hirojioun. 

Al-fatihah buat arwah Mior Ahmad Fuad Mior Badri a.k.a. Din Beramboi  dan takziah buat keluarganya.  Semoga sekiranya ada mereka yang pernah tersinggung dengannya pendapat dan komennya dapatlah memaafkannya dan halalkanlah apa yang patut agar senang perjalannya nanti.

~ Amin ~

Sementara tu, I got some photos off the web that would make you smile.  This was how much of humour and love that he had given us without fail each time.  And we all know deep in our hearts, Riuh Pagi Era, Drama Sebabak and Sawancara will never be same the way they were...







 

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...