Monday 12 April 2010

cerita pagi ni

Pagi tadi, I was woken up by the alarm as usual.  Tengok all the kids tak terjaga pun.  Tapi aku pulak nak melayan perasaan jap.  Bukak-bukak mata je dah 6.45am.

Turun bawah, tengok Mun pun belum bangun.  We had a late night last night. 

Dengan pantas, tak memikir dan tak berkata-kata, rendam mi hoon; thawed udang, sotong, fishball, fishcake; chopped some sawi; took out the sauces and blended bawangs putih and merah.  By then I was thinking how la I oredi know dah nak dekat pukul 7 tapi nak jugak masak. 

Maybe subconsciously nak mintak ampun kat suami sebab malam tadi, mysteriously alarm keta berbunyik dan aku ni tak pulak ingat letak kunci keta kat mana.  I was the last one pulak tu.  Angry la tuan tanah tu.  But yes, I am of course feeling remorse sebab I was the last one with the keys.  Cuma kita pun naik atas turun bawah, buat susu, kemas sikit, panas-panas, mandi-mandi dll.  But it's okay.  Dia dah tak angry lagi.  Hik hik.  Dapat cium tangan pagi ni.

Macam mana pun, I was surprised at the timing.  Mungkin ni rezeki untuk hari ni.  From 6.45am, I managed to:

ONE/  Masak dan hidang.  Tinggal soh Mun cuci.

TWO/  Kemaskan barang Elyas and readied him for skool.

THREE/  Kemaskan barang Ammar.

FOUR/  Get myself ready, makan breakfast dan tapau.

FIVE/  Spent enough time with Inez that she didn't cry when I left her.

SIX/  I got to the office on time and I was 14 minutes early.

SEVEN/  Jadi tukang cuci, refill air boss etc and got my butt down in front of the PC at 8.29am.

Wow.

I know I don't get to spend much time on the road.  I don't get to be stressed on the road unless I allow myself too.  I am blessed.

2 comments:

seldom break said...

aku selalu stress along the way to work & back from work.nak tukar? pls say yes.

Nadia.Is.Cute said...

oh dear white child,

kalau tukar, hancusss la production line ko. bukan lagi henjiner, aku terus hanchunier...

parah.

pls. no. tengs.

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...