Monday 17 May 2010

i want to gelak-gelak gulatis bright bright today

Watikah hari ini adalah...

Setelah sejam setengah, finally I got my post settings right.  Perasaannya adalah sedikit menjengkelkan.  Seriyes.  Adalah jugak mentara tu dapat notification new comments are in [but I is very sori bekos I am the very sontot otak to see so must meroyan first before I go chekidaut].  Haha.

I just discovered another blog oh so funny that relates to me.  Very close.  Especially when it royans about "the proportions of a big arse pear-shaped figure" was how Emm put it when it comes to getting the right pair of jeans.  Have a go at Yet Another Dumb MumBlog.  Minah ni put quietly only writing-writing alone in the world wide web...  Sikret blog izzit...??  And I thought I was IT stupid.  But as it appears to be, I should probably start my own PI company.  Ha ha.  [Lagi bangang].

Oh well.  Anyway.  Pepagi ni je pun belum apa-apa aku dah kena panggilan yang boleh mencetus mental insipirasi keperluan ayat - "Mak pesan, pepagi jangan meroyan.  Nanti sepoil satu hari berbawak sampai ke malam..."  You know? 

ONE/  First thing's first 
Jangan call orang before 8.30am and be the boss of the other people.  Memang spoil la orang lain punya modus operandi.  Just because you are having a bad beginning of a Monday, that doesn't mean you have to darken the day or the whole entire week for the other person.

TWO/  Know your standing
Kalau kita kerja ada level, multi level, MLM mahupun skim piramid yang diharamkan oleh kerajaan itu...  No matter where you are, you should respek aah your colleagues.  You want to go all high and mighty, in the end sekali tengok nanti aku pulak jadi Boss kao. 

THREE/  Jangan eksan lah, please...
Aku bukan Boss kao beb.  Ko pun bukan Boss aku.  Just the same cakap the orang puteh is the very powderful in England.  So what does that mean?  Do not boss other people around la...  Bekos your Boss is the very foreign you oso live in foreign country Malaysia izzit?  Waaaa...  So terer lahabau.  [See what you making me do very much?  I don't want banana fruit two time...]

Nota:  Kami adalah sangat suka Adnan Sempit.  Haha. 

Okay okay.  Sekarang ni, marilah kita menukarkan modus operandi perasaan pagi ni.  I don't want to mendom mendom tidak berahi...  I want to gelak-gelak gulatis bright bright.

Hmm...  Hari ni I nak...

SATU/  Buat claim...

DUA/  Check on appointments...

TIGA/  Buat meetings...

EMPAT/  Go get nice coffee...

LIMA/  Kemas meja sambil nyanyi-nyanyi.

Okei okei...  That five is good enough to make me feel I have more to life than just this!  Or one mom quoted, "There's got to be more to life than laundry!"

2 comments:

Scar said...

takde sekritnyer noks... mek ingatkan nak bagi archive bermuka2 surat dolu sebelum diwartaberitakan. tapi takferlah, uols dah jumpa... nanti kalau I dinch like my anak's girlfriend, u passing2 me the nombor itu PI occay? nak pi carik sapaaaa dia punya makbapak.

Nadia.Is.Cute said...

wowwee. gua sudah ada action plan for pekerjaan terbaik apabila telah pencen dan juga ketika tiada apa yang lebih baik dari menyelak baju kain pelikat rumah orang sebelah.

dont forget my number.

**milli vanilli dance**

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...