Wednesday 19 May 2010

jiwa karat meraban panjang ketika mengira-ngira kos membeli barangan secara online

Watikah hari ini adalah...

Jiwa aku sedang jiwa karat.  Tidak.  Aku tidak mencurik leather seat dari dalam bas mini Kuala Langat untuk buat suar tight ROCK-oo.  Last naik bas pun hampir 10 tahun yang lalu.  The thought of it adalah sedikit mengerikan.  Ya.  Lantak le apa korang nak kata.  Haha.  Aku paham kegusaran diri sendiri bila sendiri tau tak konpiden nak naik bas within Shah Alam pun.  Tak caya, cuba interview Lia Devega ke...  Cik Puan Kamil mahupun Desert Rose.  Aku rasa perasaan mereka adalah sama.  Lagi pun dah ada keta, bas tu dah out of mind, out of sight la ke gitu.  Route bas pun dah berbeza sangat from 9 10 tahun lampau.  [Wow.  Lampau...  Aku adalah antik.  Ke.  Haha.]

Sebenarnya aku ni sedang sedikit stress.  Cashflow ada la sikit mari cuba korek tengok bawah sofa ada duit terselit tak.  Haha.  Dalam pada tu, adalah sangat sedar Cik Adik memerlukan t-shirts mandangkan dia hanya ada 2 helai perkara tersebut.  As for dresses, memanglah banyak dari hasil tajaan Mak Long Memi, Mama Long dan Auntie Memi.  Tidak.  Anda tidak konpius.  Memang itu adalah tiga orang yang berbeza.  Haha.  As for Abang Long, dia juga have outgrown his bajus.  Dan mengikut resam pun, Abang Ngah will get apa saja yang secondhand dari yang sulung.  Kesiyaaaan anak nombor dua ni.  Nak buek camno ek?  But they both need socks and underpants. 

Dan sedang-sedang ngelamun membaca nukilan orang lain on my Blogger Dashboard, I saw one webpage that I subscribe to.  Berkobaran ni.  Jantung meloncat-loncat.  Jiwa terus kacau.  Lagi kacau bila dicongak-congak...  Entah sempat sampai payday ke tak ni nak lajak.  Ye lah.  Kita tanak nyusahkan orang lain kan.  Especially when cuaca pun sedang tak tentu arah ni.  Emergency money harus ada.

Tapi...  Tapi kan...  Tapi.  Baju tu molek.  Molek sangat.  Baju lepas baju tu pun molek jugak.  Molek sesangat.  Baju lepas baju lepas baju tu pun molek ssssesangat!  Tu belum you tengok topi dia...  Skirt dia dia...  That top!!!  You get what I mean la kan...  Jantung rasa macam nak terkeluar kat bijik mata.  Cemana tu?  Haha.  But that's how I feel.  Aku.  Dan online shopping.  

WAAARRRRGGGHHHHHHH!!!!!!
[Tulung.  Help.  Help.]

Mintak nyawa... 

Sabar Nadia.  Karang kalau durian runtuh, diharap duriannya tak runtuh atas bumbung...  Kang lain cost nak membetulkan apa yang patut.  Ceh.  Nak durian tapi bersyarat.  Getis.  Mintak betis, nak terus tengkok John Legend.  Oh nouw, nouw, nouw.  [Sesambil tu jari telunjuk gerak gerak okei]  Itu John Legend, aku yang punya.  Understand?  You betterrr understand...  Cecewah...  Dari citer P Ramlee sampai ke Hindustan aku gamaknya ya?  Haha.  Layan je lah.

Oh sesungguhnya aku sedang jiwa kacau.  Tolong.  Tolong.  Tolong.  Dah la lama tak shopping.  Tolong ye.  Shopping kat Giant tu tak dikira. 

Tapi kan...  Hari tu pun I walked into Mothercare.  Seperti biasa jugak la resam aku nih.  Ambik.  Letak.  Ambik.  Letak balik.  Ambik.  Pusing.  Letak balik.  Tengok tag kata RM35.00 untuk sehelai.  Okay jugak harganya.  Ada yang RM75.00 tapi 3 helai.  Macam berbaloi.  Tapi kenapa rasa macam mahal ah?  Baju budak je, bukan baju mak budak pun?  Tapi baju ni cam...  best.  Berkira-kira aku ni.  Tapi tengok kat website pun diorang jual harga tu jugak.  Jiwa melonjak.  But seriously, RM75.00 for 3 pieces is cheap.  Mothercare pun barang quality.  Tahan lama.  If you go for Anakku ke, Kiko or Pigeon pun harga dia sama.  Cuma designs are limited.  Colour pun kenkadang macam...  You know la kan.  Tak caya?  Satu baju pun ada yang RM25.00-29.90 kan untuk Anakku.  Pi check. 

Wah wah wah.  Nadia Is Cute ni...  Promosi Mothercare nampak?  Mothercare, sila bayar aku royalti.  Next time aku masuk kedai, aku bawak balik barang free.  Okey?  Tengs.  For sure aku datang bawak lori.  Haha.

I suppose maybe when you have limited choices buying online, you can easily root out what you don't want and you can identify what actually really like.  Then you pun takde nak pitam pikir sangat on the cloth type, which size is bigger etc.  Walau pun memang the postal charges you sendiri have to bear, but seriously, when you tengok the website je pun dah rasa macam lighthearted go "Laalalalalalala....".

**Sigh**

Takpe la Cik Adik, Abang Ngah and Abang Long.  We sort your things next month. 

Eh.  Jap jap.  Next month bersusun birthdays ek? 

JUNE
- Adik ANC

Hey.  You know what?  Dulu aku tidak la anonymous sesangat.  Aku ni sangat transparent dan lurus bendul.  Tapi since been jumping about on blogs, aku tengok ramai like make their life private with scoring out names diganti dengan kata gantinama baru.  Then I thought, well, yeah...  I adapted and found it invigorating.  But then again...  Tidak ke susah aku nak meng-create kata nama khas untuk mereka-mereka ini?  Dah la aku ni lurus bendul.  Ceh.  Ala-ala nyusahkan aku je ni. 

Ah.  Nemind.  Let this one, this time slide.  So let's start again.

JUNE
- Alicia
- Auntie Memi
- Buyish
- Mun Bibik Tercinta

Err.  Itu je ke?  Takpe.  Meh kita extend bulan...

JULY
- Mak Long Memi

AUGUST
- Pok Ode
- Abang Ngah
- Mak Su

Hmmm.  Sedang ada event kat bawah tapi aku cam malas.  Takpe la.  Biar je la diorang happy-happy di kantin.  Biarkan je aku berhappy-happy di sini.  Haha.  Aku memerlukannya.  Juga setelah berbanyak mengarut di sini, aku memerlukan masa tersebut untuk catch-up dengan work aku yang tak bersentuh dari pagi.  Hah.

Padan muka sendiri ek?  Haha.

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...