Friday 14 May 2010

watikah hari ini adalah... plenty of rambling [maafkanlah]

Watikah hari ini adalah...

Aku telah memaksa diri sendiri memakai korset buat hari yang ke-lima.  Ku pikir kalau esok, lusa, tak payah lah.  Buat merenyah, rengsa dan meroyan je nanti.  Menyusahkan orang pulak.  Karang penat mata Encik Black menjeling.  Ye lah.  Bini buat perangai. 

I notice that lately my memory is not good.  I don't remember the things I have to do.  Or the things I should.  Sebab aku selalu maki orang takdak common sense, aku pun dah terbabit sama.  Pengajarannya ialah jangan cakap orang.  Aku dah patut tau pun perkara ni.  Sama dengan jangan marah pepagi buta, nanti melarat ke malam hari.  Pun dah tau.  Tapi nak kontrol tu beb...  Uish.  Is terrible... [geleng geleng geleng].

Well, I don't know if I've lost weight over the week.  I read Ida's Blog and I think it should be alright to say it. 

My ideal weight is 54-56kg.  But I conceived Abang Long at 58kg, Abang Ngah at 61kg and Cik Adik at 64kg.  So lepas bersalin Cik Adik tu badan I maintain at 65-67kg.  Somehow when I visited the doctor hari tu, I was 72kg.  OMG [pensan] [bangun] [pensan] [bangun] Ya Ampun [pensan balik. last. promise.]

Seriously, I thought I had been eating healthy going on intake of sandwiches and lesser rice.  But my hormones are botched up for now.  That was what my doctor said.  Obviously she too was tokojot when she saw me.  Tokojot BIG TIME okay.  Tangisan itu [sekiranya ada] bukanlah kerana terharu.  Harap Maklum. 

Gosh.  Apakah apakah apakah...  Itu adalah stress.  Stress duri dalam daging.  Sendu dalam tangisan.  Sebok nak susukan beruk di hutan.  Bukannya ada pertalian darah, genetik mahupun spesis.  Bleeding love Leona Lewis dan All the things you said TATU.

Ah.  Persetankan stress.  Aku rasa mungkin aku adalah memerlukan sesi berkaraoke.

Ya.  Aku rasa, itulah ubatnya.

Oh oh oh.  Lupa pulak nak cerita.  Semalam gua balik rumah gua bengang beb.  I called my maid cakap kat dia keluarkan sekian sekian sebab aku nak masak.  Tetau dia bagi report:

"Itu.  Tempenya itu udah digoreng.  Sama ayam.  Ayam juga sudah digoreng.  Lagi sama ikan kembung [ikan sardin fresh tu sebenarnya] itu juga saya udah goreng".

First thing's first.  Boleh tak aku boleh teroganisma jap sebab dengar perkataan sadis itu.  Goreng telah menjadi seangkatan perkataan gombeng bagiku.  Cukup menjengkelkan.  Dah lah lebih dari 2 tu ko goreng.  So bila nampak dimata, I was...  berada di luar kawalan.  Can I not have to fix things?  So I panaskan masak lemak, goreng sawi, goreng bawang besar campur kicap kasik tabur atas itu ikan sardin. 

Entahlah.  Mungkin aku ini adalah sedang amat mengjengkelkan orang.  Asik rasa tak rasional je. 

Mungkin aku memang tak rasional.  I dono.  Lah.

On another note, the girls here in the office have their own secret self name-calling.  Been thinking of mine.  And I think I found a perfect one.  Ha ha.  Slash all the names I told Snow White this morning.  Ha ha.

Now I need to mail them!

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...