Tuesday 22 June 2010

mari turnaround crappiness dengan merambling kadar baeeeeek nyer...

Watikah hari ini adalah...

I am full of crap.  But yesterday would be a crap as well.  Fast forward.  I just breezed through like any other crappy day.  Oh crap.

Crap ke? 
Or patutkah aku tukar version tu kepada CRAB
untuk tontonan 18SX? 
Adakah aku peduli? 
Hallo.  Blog siapakah ini? 
Ye.  Pandai.

Kofi baru saja berjaya menyelamatkan aku.  Seriyes.  Aku pun baru teringat Mr Front Office bagitau aku ada visitor dah sampai terlalu awal kat bawah.  Ni baru nak terkial-kial carik bilik.  Lagi sebab Mr Front Office pesan, soh kasik settle apa yang patut menyejestkan kemungkinan besau Encik Omputeh tu nak guna projektor. 

Nota:  Mr Front Office adalah cacat pengelihatannya.  Terer tak?  Nak kagumlah.  Pas ni nak tanya Mr Front Office pakek majik apa...  Dan kalau sungguh dia tidak cacat pengelihatannya, harus dia mencacatkan aku dengan tamparan jepun free tujuh kali.  Uh.  Kejinya Mr Front Office ni!  <---  Eh eh eh?  Ke manakah ini??

So mentara diorang nak clearingkan bilik miting tu...  Hari ni jumpa Mama yang balik dari bercuti panjang.  I had been thinking of her.  Cuma tatau if calling would impose.  I guess I took too long to decide.  And now she's back, all I wanted to do was throw apa saja menatang dalam tangan aku tuh [pecah kaca, pecah gelas, if you throw your kaca, amik mop sila kutip satu satu sendiri okei...  kalau tak pun mengundang saman dari opis sebab causing harm to another person] dan berlari macam citer Hindustan dan peluk sambil nanes.  Nanes kenapa?  Nanes because we are women.  Nanes bekos she's a strong woman.  Nanes bekos she is loved.  Nanes because anaknya will wait for her at Heaven's door.  He died of natural causes while still being in his Mama's belly at 7-months long pregnancy.

By the time I write this, Encik Omputeh is in meeting.  Tak payah pakai projektor pun.  Majik Mr Front Office pakai adalah majik of common sense.  Miting kul 9.30am tapi Encik Omputeh sampek dari 8.45am.  Terkesima dia tadi bila aku tanya nak pakek projektor ke apa.  Dia kata, "Oh no.  I come from Ulu Langat so you dono how traffic is in the morning but today was so smooth as silk!"  Inside my heart, I go berry berry impressive... 

ONE/  Ulu Langat tu dia sebut macam nama member tuan rumah belakang rumah dia kat England je.

TWO/  Ulu Langat...  Ulu Langat...  Ulu Langat...  Tu memang ada tempat kaverage omputeh suka duduk sebab tanah dia lapang di dada.  Mesti bess kut kan dok kat sana? 

THREE/  Dia pi beli groceries kat mana la ek?  ...Kedai Runcit Mak Limah...  Omputeh come in shorts and shirt.  Hand inside pocket.  He goes to Mak Limah and says, "Saya mau beli belacan satu, please.  Dan oh, sikit udang kering dan ikan masin keropok.  Thank you!"  Mak Limah tu pun rilek jo sebab dah biasa ngan Mamat Omputeh tu pun.  Mancing sama kenkadang.  Haha.  [Ish, aku ni kalo berceritaaaa....]

Nota:  Grass is always greener on the side of town?  Orang pun selalu je kut berangan what it's like to be able to drive through kabus every morning like I do.

Toking about kabus.  Hari tu I revisited my blog about the kabus.  There are mornings where anak nombor dua aku tu mengada dowan to go to skool with Abang Aa-ma-É [aku kena tusyen ngan dia sampai setengah jam okei...  just to get the name right dan aku sangat sedar nama tu sangat tak masuk akal], maka aku ler yang harus ngantornyer ke sekolah.  So we'd wind down the windows.  Tutup ekon.  And breeze through the morning mist. 

I keep thinking that we often wish were somewhere else better tapi we don't realize that what we have is good enough to keep us happy.  It's only up to us to realize that and embrace or not.  And I chose to embrace my morning mist.  I don't get it every day either.  But I did it with my son.  So it makes a whole world of difference to me.

So what's my choice today?  I want to make it breeze-able lah.  Jadi aku kena start listing them down so I don't miss out.  [Psst.  By the way.  Korang tau tak Virgo-ans suka gila buat list tapi some are in denial?  Hik hik!]

SATU/  Nak kena hantar anak pi skolah ke hari ni? 

DUA/  Pi amik balik seluar yang hantar repair kat kedai semalam.

TIGA/  Dry Cleaners.

EMPAT/ Kena singgah Giant gak la ni sebab beras, ubat cuci pinggan/botol dah pinis ke...  dah nak pinis ke...  Aku tatau la...

LIMA/  Kena amik anak balik skolah ke?

ENAM/  Kuruskan badan dengan memasak.  Haha.  I wish la kan!!

Entah la apa aku nak masak malam ni.  Meraban.  Jangan aku balik macam semalam tu bersusun kaler cekelaaaaat je.  Tapi nasib baik 2 lauk je.  Biasa kenkadang kalau maid aku tu rasa macam nak jadi pekerja efektif, dia masak ayam goreng, ikan goreng, tempe goreng, ikan kering goreng.  Tak ko balik rasa macam nak melompat dari dapur ke luar rumah sampai balik ke opis ke?  Ya Aulloh...  Ya Ampun...  Mintak-mintaklah dia tak buat perangai cenggitu hari ni lagi.  Penat aku nak repair.  Apa opsyen je nak bagi makan budak?  Masak kicap je lah.  Cili tak blei.  Berapa banyak masak kicap ko nak serve pulak dinner malam tu?  Tak ko pensan?

Eh eh.  Apakah aku tetiba pula mula pulak nak menstresskan diri aku sendiri....??  Oh.  Tidak.  Perlu.  Berbuat.  Begitu.

Aku harus mencarik kerja lah.  Something else to do. 

Oh.  Oh.  Oh.  Alhamdulillah juga, hari ni ada good news.  Hopefully everything will be smooth on today. 

Have a good day edibadi....  **muah**

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...