Friday 2 July 2010

Dah namanya pun budak...

Watikah hari ini adalah...

Semalam aku balik rumah.  Ingat tak kejadian pada tengaharinya?  Dah ingat dah? 

Okei.  I got home.  Stopped by kedai nak beli susu budak.  Then Abang Long called. 

Abang Long:  "Mak, kenapa oredi late you nochet come home?" 

Aku:  "Mak pergi kedai beli susu adik you sekejap." 

Abang Long:  "Owh.  If you don't buy the susu nanti adik don't have anymore susu to drink?" 

Aku:  "Ye lah.  That's why la I go buy the susu.  Susu adik dah nak habis." 

Abang Long:  "Owh.  If no more susu nanti adik cry?" 

Aku:  "Ye."

Ye...  Dah nama pun bercakap ngan budak kan?  Haha. 

Anyway, drove back home in the rain, intro with the children, berperang kat dapur...  Siap.  The kids start makan early.  This does not happen as a practice because eating has to be everyone at the table together for me.  Maybe aku pun sampai siap masak dah lambat sikit dari biasa.  Plus, Pawpaw nya stuck in the rain.  On top of it, it was cold enough to make a big appetite la kan...

Aku pun naik la atas dulu.  Nak pegi-pegi bilik air segala.  Sekali aku terteleng jap. 

Uiks.  Betul ke mata aku nih?  Ada kejadian yang telah berlaku...  Nampak macam banyaknya menatang putih-putih ni.  Tertumus pulak dalam gayung.

Betul, betul la bebudak ni.  Kata dok bergaduh bagai nak rak tengaharinya tadi sampai hampir aku nak balik untuk memberikan hukuman cabut lalang di luar rumah tu.  Ko tengok apa sebenarnya projek bebudak ni...  Kata takmo, tak boleh, tak rela nak bersama. 

Dah tengok ni, ko yakin tak mereka sebenar-benarnya adalah bermuafakat bersama?

Gayung yang bersubahat dengan ini perkara. 


Mangsa yang tidak berdosa itew.

Aku pun dah tak kuasa nak mekak dah mentara tu.  Lantak la engkorang.  Janji dah makan tu, makan ubat, gi la tido. 

Dah namanya pun budak...

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...