Thursday 5 August 2010

life is... lemon ginger tea

Watikah hari ini adalah...

I got bored again.  So I changed my layout again. 

Kalo ko tak suka, ada aku kesah ke?  Tapi pendapat umum adalah masih berharga sebab engkorang jugak yang kena bersekang mata nak membaca menatang apa yang aku tulis ni kan?

Just caught up with some news and opened up lives with someone.  Yes, life can be interesting.  Tak.  Salah tu.  Salah sesangat.  Bekos life IS interesting.  Banyak masin, manis, payau, langau, toya, tak berasa...  Macam-macam ada.  Aku tak tipu kan?  Langsung tak.  Cuma rating tu je nak kita kena pandai balance kan.  Jangan jadi macam aku.  Semua rasa singgahlah kat diri ni.  Cuma sebab aku sengal, selalu je tak perasan.  Bila perasan, selalu je la takde perasaan.

Bukannya apa. It's how you build yourself la kut. For me, better precaution. Better take measures before one gets hurt even more. Better now than later. Gitu la. Gila tak? But I think kan... If I am not the way I am, I would probably not be able to handle tinggal jauh from my own husband for long duration. And perhaps it's because of that, I became jadi lebih protective of own heart.

LEMON GINGER TEA
Air yang memang aku tak boleh nak eksplen kat engkorang cemana rasanya... 
Special gila sampai ia telah membuatkan aku hampir menangis nak menghabiskannya.
Seriyes aku tak tipu okei...  But it's good if you've got the flu.

Dan kaitannya adalah...?
Benda yang kelat, yang tak bess, yang tak sedap, yang kena jugak lalu... 
Itulah sebenarnya ubat/persiapan untuk diri kita.
So nak tak nak, habiskan je lah.  Nak tak nak, lalu je lah.


No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...