Wednesday 22 September 2010

raya getaway [la kunun...]

Watikah hari ini adalah...

Aku agak kematu hari ni. 

Over last wiken kami sekeluarga yang besar itu telah meng-utilise-kan cuti kami untuk menghadiri upacara keramaian kekeluargaan itu demi keluarga untuk keluarga.  Wow.  Sangat.  Meriah.  Penat.  Teruja.  Teruji.  Uji Rashid.  Haha.  Ye la tu.

Basically what happened was Memi got the stomach flu.  Initially the doctor said it was food poisoning.  So everyone was extra worried la sebab Memi is 6-months preggers.  She was vomiting and purging.  But more vomit than No.2.  Bukan itu saja.  Lepas tu laki Memi pun jatuh sakit juga.  Then it was her children one after another.  Coinciding with that, anak-anak MakTeh lak lepas sorang, sorang muntah.  By the time we left the negeri itu, kitorang tunggu je la time bila turn kitorang pulak.  So that, happened malam tadi.  Produk genetik MamaLong pulak mula pagi tadi.

Tido pun tehapa-hapa.  Tapi lately ni aku pun heran sebab laki aku tu makin penyabar orang nya.  Yang aku ni pulak jadi cam ala-ala bongok.  Agak banyak nor dok buat gelakkan orang lain macam bongok.  Ha.  Hambek kao.  Stress aku sebab benda menatang simple pun boleh tak terlintas.  Jadi maapkan je lah.  Aku pun sendiri sedau anak mata itam aku ni adalah kecik dan comel.  Oleh itu, macam mana pun, laki aku tetap kena sayang aku sebab aku tak lagi gemuk kecik dan comel.  He he.

But I still came to work.  Katanya ada miting yang bosar bonar.  Sekali aku sampai terhegeh-hegeh tu, diberitahu miting semua KENSEL!  Uih.  Dah sampai opis.  Nak kensel balik rumah pun macam...  Nanti employement aku pulak terKENSEL jua. 

So just now pun aku keep on calling the house every other hour.  Maid aku yang dah semakin efisyen tu sejak mendapat set sepersalinan raya dan topap fon tu agaknya dah kol kata edibadi is doing okay cuma Abang Long pulak yang demam, aside of not wanting to eat. 

At least it was good I got my filing straightened out itu hari.  Walau pun ia telah membuatkan aku kurang siuman.  Takpe lah.  Tuhan masih sayangkan aku.  Aku masih waras hari ini.  Tengkiu Allah. 

Macam mana pun aku rasa agak merentan sebab aku tak balik pun rumah tengahari tadi sebab nak kena ngadap Cik Puan Bank untuk membayar hutang tertunggak akibat aku takde masa nak membayornya.  Boring je kan?  Itu pun kebetulan ada opismet nak pi area bank tu jugak, maka aku ikut la dia sekali mandangkan dah tempat tu pun namanya bank.  Susah sokmo nak dapak tepak letak kete. 

Takpe.  Jap lagi Mak balik ye.  Mak balik dengan harapan muka tak begitu toya sebab Mak engkorang adalah agak tingtong sekarang ni.  Agaknya aku ni pun sebenarnya tak sihat.  Symptoms ada.  Maybe my body is still able to fight the virus kut. 

This was a pic taken before we headed back to our little bit of hometown.  Seronok.  Walau pun restless, rengsa, tak cukup rehat dan bermacam-macam lagi.



No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...