Tuesday 14 September 2010

Raya Ke-5

Watikah hari ini adalah...

I am at work again.  With hope that I finish up all the filing.  Memang aku tak bleh buat filing masa Boss ada walau pun dia bukan jenis mekak manggil-manggil namaku yang kiut ini.  Oh tidak.  Cuma bila tetiba dia manggil dan meminta bahan bacaan itu lah yang membuatkan sistem badan ku mengalami rencatan sihir luar dugaan yang mana immediately aku hilang ingatan dan terkial-kial mencarik balik menatang tu dah kat mana walhal baru je masuk file.  Oleh itu, pagi tadi aku telah diberikan briefing oleh Encik Black, cara-cara membuat filing sepatutnya.  Oh.  Itu pun laki kena ajar.   [Ko tak sedih ke?  Haha]


Taken off the web.  Thanks [HERE]
"Eh eh. Menatang tu ada kat sini tadi.  Eh.  Kenapa takde la pulak.  Eh eh eh... Aku dah file dah tadi!  Eh eh.  Bukan dalam file ni ke??  Eh eh... *garuk-garuk kepala*" 


Dah masuk dari 8:30pagi ni.  Hidung dari tadi dok meleleh.  Kepala ni, kalau mengikut term Mother-In-Law I, perasaannya adalah 'macam hanyut'.  Aku pun tak reti nak eksplen cemana tu.  Hanyut la.  Macam tekanan darah rendah and you are simply swaying back and forth.  Nak kata sakit kepala, tidak.  Nak kata pening, pun not pening exactly.  Hanyut lah.  Hanyuuuuuutttt... [Macam la boleh membantu pun dok aku ngulang hanyut berkali-kalikan?  Haha.]

Spent the morning on NST.  Dok catch up dengan quadruplet killings kat Banting tu.  Then their recap on other innocent killings throughout 10 years ni ada kut.  Takziah dan Al-Fatihah.  Pelan-pelan aku baca.  Mereka-mereka ni betul la Robin Hood Banting.  Tapi Robin Hood only rob from the rich yang tak memberi zakat kan?  So ni like...  Robin Hood Salah Asuhan. 

Nak aje membebel tapi...  Takpe lah.  I don't want to get myself worked up.  Kang aku stress.  Kalau aku stress, nanti naik blood pressure.  Dengan flu lagi ni.  Maka, tak payah lah.  Cukup je dengan apa yang aku baca in the papers as knowledge of the heinous crime.

So right now, I've got to go down to business.  Must iron out things supaya nanti Boss senang bila balik kerja, especially when aku takde.  Ye lah.  Aku ngambik cuti kendian sesangat dari dia.  Sehari je pun aku takde.  But dah long break gap kan...  Kang kalo tercangak dia sensorang pun kesian jugak.

Baik baik.  Nak secangkir kofi la jap.  Otak ni sebu la pulak.  Karang entah memana pulak aku nyimpan barang dokumen-dokumen tu.  Ye lah.  Otak pun semi-functional je ni.

Dah.  Bai...


No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...