Monday 21 March 2011

Kitchen Designs - Part Two

Watikah hari ini adalah...

In my earlier entry, I said that this would be my perfect kitchen:




But you know what?

I changed my mind. 

I think I chose that one sebab the layout would be the nearest to that kitchen size.  Lagi pun, boleh tak takde tombol on the cabinets.  Ko nak nak kuis pakai sudu garfu pisau sudip kalo nak bukak the drawers.  Itu pun kalau ada yang tak tersimpan dalam laci.  And lagi pun it is...

...because...  I still like stainless steel on daya ketahanan, low maintenance and quick cleaning features.  Daya ketahanan is so penting...




Then, this table top is still bothering me in my mind sebab it's like a classic piece and cantik dia macam tak boleh nak kata, like one of a kind.  [Although I must make sure maid aku tak ingat benda tu adalah kesan comot dan cuba sental it off to have the kitchen clean dengan Mr Muscle sebab nanti aku mungkin boleh nanges macam Kassim Selamat.]




And I like the tiled walls.  Easier to manage and clean mandangkan kita banyak masak pakai minyak, tak macam omputeh.  Lap dengan kain cicah lemon juice and warm water je dah jadi.  However, the digital stove adalah sangat...  to me, melecehkan.  Kalo salah tekan kang...  Lain pulak jadinya...  kan??  Cukup je la dengan one touch washing machine for me!




And I actually like this.  It's different.  Cuma sebab tengok dia macam compact gila, I kenot imagine myself dalam space this small.  Almost claustrophobic.  Dengan bembarang ada kat atas kepala tu.  Ko tak takut menatang tu tetiba jatuh atas kepala mentara ko tengah masak ke?  Ke mentara dah terer nak flip flop pancakes ke sekali mekanan tu stuck dalam chandelier tu?  Penat la nanti sebab laki ko jugak yang yang kena korek hasil keras tangan ko tu dari lampu kaca ko tu.




I love this.  Ada lighting, ada comfort, ada nampak luas...  Cukup spec.  Tukar je lampu tu to mini chandelier.  Nampak classic sikit.  Tapi kunun beriya.  Punya la jauh tempat makan dari dapo pun, kalau diikutkan layout.  Berangan tak ingat!




Oleh sebab itu, let's try to imagine this kitchen...


With marble table top.  Dengan design kitchen di atas itu.

Aku rasa, that'll be my perfect kitchen. 

Itu dengan satu Kenwood mixer on the marble table top.



He he.  Aku suka!

Oh.  Tak dilupakan juga, satu coffee maker!






Wawawawawawa...

Jam dinding cum washing machine satu!


Photos tribute to Unplggd

Gila tak?

Owh.  Tidak segila apa yang aku tau pasal menatang ni.  It's called OVO.


Photos tribute to Unplggd


Photos tribute to Unplggd


Memang gila.  Kalau korang datang rumah aku, aku blei bagi ayat cinta kat korang...

U'olls:  Eh?!  Dah pukul berapa ni ya...  Gila aku kena marah ngan laki/bini aku ni sebab macam dah lambat dah ni...  Ye lah.  Best sangat dok kat dapo rumah ko ni Nadia...  (korek-korek tangan, poket dan garuk-garuk kepala sebab lupa pakek jam)

Aku:  Kat situ kan ada jaaaam... (mata bulat-bulat dan tunjuk guna moncong sambey hirup kopi)

Macam lahanat tak?  Haha.

Memang.  Korang tunggu je lah.


2 comments:

Anna said...

Aku pun teringin dapur canggih gitew. Bila twun lah nak dapat. Aku suka yang ada island tu.

Nadia.Is.Cute said...

Ye. I paham. Space is like... Mau! Mau! Mau! But ekceli dalam hati... nak baker's oven yang panjang tu. Hehe. Sekali masuk. Zasss!

Tapi pektis pun belum. Nak buat kuih raya hari tu pun baru perasan kenapa aku tak buat kuih raya. Rupanya... sebab... aku... takde... mixer pun.

[sedih]

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...