Monday 23 May 2011

Mentor Sunday

Watikah hari ini adalah...

I don't follow Mentor.  But semalam dapat la tangkap the final 4 punya show.  I thought the performance by Edry's girl was nice with the layout of the stage and all.  And Shiha, I think, she can sing with a full package with looks, moves and all la. 

Then came Black out to sing. 

Terus cakap kat laki akak, "Ya Allah.  Wujud lagi ke lagu-lagu macam ni (jiwa rentan)??!"  Seriously aku sangka sudah pupus sub-species begitu.  Well, laki aku tak sihat so dia cuma cakap lagu tu tak sesuai dengan Black je.  Eleh.  Kalau dia sihat pun dia akan cakap lagu tu tak sesuai dengan Black je.  Jiwa dia suci.  Haha.  Dah la pakai baju rock kapak bandana merata-rata.  Jaket kulit tu lagi.  Sekali nyanyi... 

Ala. 

Ala Black ni. 

Yu saje je tau.  Buat I rasa macam tarik rambut, hentak kaki dan berguling dari atas rumah hingga ke taman permainan kanak-kanak kat depan rumah tu, patah balik - on REPEAT sampai lagu abes.  It was like, "Seriously??!!!"  Lagu gayut cintan tak ke mana. Sofea Jane la.  Dewi Aleeya la.  Cliche tau.  Hang tau dok cliche?  Sofea Jane akak boley tahanlah lagi.  But Dewi Aleeya? 

[pause]

Are you serious?? 

Are you really serious about it man???

And you're proud of it too.... .... ....  [deadpan tone]

*tepok dahi*


He made me feel so like this
..... ..... .....

Anyway...  Throughout the day was warm.  I made brunch on Sunday. 

Nasi Lemak dengan ayam masak berempah, sambal sotong and apa tu...  ikan cencaru cili.  Aku main belasah je part ikan cencaru tu.  Tak penah buat.  Maid aku buat, macam tak masak je cili merah tu.  For sure, masaklah tapi macam tak best.  Laki terus sound jangan masak lagi, kat maid aku tu lah.  Sekali aku buat berani mati ni.  Rasa makanan adalah begitu penting.  Eeeee.  Oleh itu terus-teruslah Alhamdulillahhirabbilalamin...

Walau bagaimanapun, aku doa panjang tu masa goreng itu ikan.  Kenapa pulak ya?  Well, so far dalam banyak-banyak percubaan aku memasak dari sup, ke ayam, ke daging, ke berkuah, ke goreng berempah...  Aku sangat fail dengan goreng ikan.  Haha.  Entah.  Mungkin aku terlalu cepat or aku tak sabar.  Oleh itu, aku dok tepis-tepis kata kat maid, "Tengok ikan tu," mentara aku buat benda lain kekunun aku is the berry berry bizi gitu.  At one time tu macam dia tak flip pun ikan tu and so I did.  The tail of one fish broke.  Haha.  Then I flipped it again later on.  The tail of the other fish ALMOST broke.  *aih*

But the heat made me feel so restless.  Putting the kids to sleep was difficult.  Putting myself to sleep was difficult oso.  Lagi-lagi bila you are so tired.  Nak berdiri pun kaki sakit.  Ugh.  Me and my weight.  It made me feel agitated.  With the kids wanting to be ON me literally.  Like, "HEEELLLOOOOOooo... Mak ko belengas pun nak tenggek gak kat sini keeeeeee....????"

Well, obviously they didn't care.  Begitulah...



No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...