Wednesday 4 May 2011

Reflexology: Beijing Natural Healthcare

Watikah hari ini adalah...

My brother-in-law had his wedding reception over the weekend.  But a lot of preparation took place getting there.  I think I contributed the masa paling kurang for the wedding.  I haven't been well plus the children was sick through the week juga.

Anyway, kaki aku have been in pain.  My sister gave me a number to call for reflexology.  Tukang urut pompuan datangnya, dari Beijing; and this woman put me in more pain to getting me better.  Seriously, I though she was slicing my foot with a knife.  However, she worked her way from the middle of my foot to my toes, up to the knee; downwards and upwards again sampai tiga kali for each leg.  Itu memang la make sure angin dah takde.  And tolong jangan tanya berapa banyak kali aku sendawa.  Perut aku siap boleh bunyik berkocak-kocak okeh...  Untuk orang yang tak biasa, for sure ingat aku ni mesin gas isi belon. Ya, ia adalah sedikit menakutkan.



The Feet Chart

I think I should share this info with you.  Walau pun aku masih berada dalam kesakitan akibat dikerjakan oleh wanita Beijing itu, I know I feel much better inside.  Takde lah sengal 33 macam seperti biasa.

This is the price breakdown:

Reflexology
1 jam = RM50.00
Free 1 jam bagi setiap 10 kali datang

Body Massage
1 jam = RM68.00
Free 1 jam bagi setiap 10 kali datang

Promo Package:
RM99.00 = Reflexology + Body Massage [1jam + 1jam]
Promo is valid until 31 December 2011

Beijing Natural Healthcare
77, Jalan Snuker S13/28,
40100 Shah Alam
Selangor Darul Ehsan
Telephone: +60355119617

Note:  Please call for appointment before you go.  


My husband and I went for the RM99.00 package.  We had to rotate mandangkan Cik Adik was with us so I did the kaki first and my husband started off with badan.

Perasaannya sangat bercampur aduk.  Jenis yang dia dah touch my feet... And I wanted to scream... But I couldn't because my nanti anak aku bangun tido [Ye, Cik Adik was stuck with me] and I oso couldn't lari out of the kedai bikos kaki aku sakit, dan aku tidak berjaya menidurkan diri sendiri kerana kesakitannya itu membuatku terjaga, maka fahamilah diriku ini. 

Then, she urut my body. 

She was holding down the points of my pain.  And then she used her elbows.  Gosh.

Gila beb.

Terkesima.

Gila punya terkesima.  Sampai mentara dia terlentangkan aku, aku terus tido.  Tertido ke, terpensan ke sebenarnya...  {pause}  Aku rasa aku terpensan sebenarnya.  {pause} Ye.  Mungkin... {langut} ...But then again, aku pun tatau.  But I understood the way she did it.  Dia buat supaya aku sihat.  Ni bukan urut sesukati.  She was trying to repair me.  And she did well.  Sebab badan aku tak terasa boyak macam hari-hari walau sengal dan bengkak sikit badan sebab dikerjakannya.

Even the reflexology was good.  Because it was worth the RM50 if I had opted for the reflexology tu sesaja.  Dia urut dari bawah ke atas, 3 kali rotation and betul-betul dia betulkan balik urat tu.  Kalau yang biasa-biasa je, tidak secara keseluruhan macam biasa.

Go try, but don't forget to set the appointment before you go ya!


No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...