Wednesday 3 August 2011

Gerai Bazaar Ramadhan di Shah Alam

Watikah hari ini adalah...

Semalam aku berjalan-jalan di dua kawasan tapak gerai bazaar Ramadhan.  First, dekat Seksyen 7 dekat Hailam Kopitiam.  Second was berbalik ke Seksyen 2. 

Seksyen 7
Mungkin aku sampai sana pun agak awal.  But I got my air tebu dari batang tebu tu kat situ.  Pastu, ada dua-tiga gerai yang jual tepung pelita sesaja.  Trend eh sekarang ni?  Ala-ala Malaysian Kapkek gitew.

Seksyen 2
I went back to the popiah francais.  He he.  Beli dan mendapat sambutan di lain lokasi berbuka.  Tapi masih aku tak sempat menjamah.  Maka oleh itu, aku terpaksa pergi lagi petang ni.  Saya berharap suami saya faham bahawa pembelian saya itu nanti bukanlah sekadar suka-suka.  Saya ikhlas dan seriyes ni.

Dan sehabis tempelan saya di Fesbuk hari ni, saya dah terasa pulut di tekak dari waktu masuk simpang luar nak masuk opis lagi.  Pulut kunin ngan rendang ayam.  He he.  Melampau tak?


Terlebey suda...

Kemudian selang beberapa jam, terasa pulak pulut panggang kat mulut.  He he.  Teruks ke ai? 


Nenet punya jugak best!
Tapi Nenet off-duty fulfill request anak dia.
Banyak benda lain lagi dia kena buat!

Al-kisah.  Nak kena gak pi carik pulut jap lagi ni. 

Hiks hiks hiks...




No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...