Tuesday 9 August 2011

Ranggo

Watikah hari ini adalah...

It's 2:50pm.  Entah pukul berapalah agaknya entry ni abis.  Kang kejap-kejap tergantung.  Mana tau.  Tapi kalau rezeki, tidak ke mana.

Beginilah.  Aku tidur lewat semalam.  Sesangat lewatnya.  Biasa for sure average pukul 10 dah berdengus kat dalam bilik.  Jangan salah faham.  Aku bukan kobau.  Kalau tak berdengus ngan anak yang tetiba nak air lah, NAK MANDI lah, nak story lah, nak bergaduh adik-beradik lah, yang aku-tendang-ko-pastu-aku-ngadu-pastu-aku-kutil-ko-balik, maksudnya aku dah tertido.  Ala-ala sopan dengusan aku tu.  Dia bunyik pish pash push.  [Entah hapahapa entah]




Tapi malam tadi I had a bit more of energy.  Sendiri pun tak sangka habis lipat kain dua bakul.  Cuci-cuci botol, carik botol yang tertumus tak mana [bau diaaaa... Perrrggkkhh!]  Sambil-sambil peletum-peletum dengan Mickey Mouse.  Okei.  Tipu sikit.  Mickey Mouse tak keluar malam tu untuk temankan aku.  Dia dok dendiam dalam stor sebab kaki dia injured sikit.  Laki letak jaring dawai terbaek kat main gate menatang itu.

Sedar-sedar tak sedar, dah lebih pukul 2 pagi.  Bangun pukul 4 pagi memang macam mangkuk hayun.  Mata tak boleh bukak.  Tapi aku bersyukur ke hadrat illahi.  Laki sampai dapur dulu dan keruk periuk nasi.  Ya.  Dia telah membuatkan nasi goreng dengan ikan masin untuk sahur.  Mentara tu aku cuci botol-botol yang baru guna the night before.  Korek-korek tempat untuk susu budak.  Seriously tak ingat diorang ada spare susu ke tak kat school.  So I did new packing.

Then dah sahur, terus sleep.  Walau bagaimanapun, semorang bangun tido pukul 7:40pagi. 

Gilos.

Semua mandi, pakai, sauk barang, start henjen and jalan by 8:00pagi.  Kelas tak?

Then tetau je tadi masa tengah tertumus, ada dua miscalls.  Cik Adik tertinggal botol susu.  Dan Mak pun menanges kat opis.

Sekian.

Percayalah bahawa mentara this is typed, it's already 5:21pm.

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...