Tuesday 9 August 2011

Terduga

Watikah hari ini adalah...

Aku adalah agak tertumus hari ini.  Bukan kerana aku sengal.  Tapi kerana aku telah mencuba dan tak nampak lagi jalan tengah di antara dua pertembungan budaya.  Oh.  Aku tipu.  Tak baik menipu.  Lagi-lagi di bulan Ramadhan yang mulia ini.  Tapi, ada aku kesah ko kesah?  Tidak.  Oh.  Aku sungguh biadab rupanya.  Lagi-lagi di bulan Ramadhan yang mulia ini.  Tapi, ada aku kesah ko kesah?  Tidak.  Oh.  Aku masih sungguh mulut apakah.  Lagi-lagi di bulan Ramadhan yang mulia ini.  Tapi, ada ko dah rasa penat? 

Bizi sungguh ke pun aku ni sampai tak sempat nak apdet blog?  Bizi le.  Lebih bizi dari biasa sebab kalau tidak for sure sempat jugak masuk upload satu gambar and meraban sesikit dan post.  Jiwa kacau.  Sikit je.  Tapi kenapa rasa sikit macam nak nangis ni?  Hi hi hi hi hi.  Okei je kut.  Tapi aku sendiri tau tak okei.  Hasil najisku menunjukkan aku sedang berkeadaan tertekan. 

Kalau aku nangis jap lagi engkorang nak nangis sekali ke?  Ei.  Tak boleh.  Mana boleh nak buat sengaja-sengaja.  Ai takmo tanggong yuuuuu...  Ni pun kena tahan napas dendalam sikit.  Kasi jiwa ai tenang. 

Inhale.
Exhale.
Satu.
Dua.
Tiga.
Lapan.
...Lapan lagi.

It's challenging.  Macam nak kena tertumus guling-guling macam video clip Miley Cyrus pulak.  Pastu pura-pura jalan bawak beg kat Arizona.  Mesra dengan projektor.  Pakek boot lagi.  Ye lah.  Nak gi panjat uphill mountain. 

Fuh.

Tetiba je terasa macam nak makan agar-agar.








PS.  Aku baru je menjerit.  Sikit je.  Tapi tak keluar suara.  Ofismet kata, Parkinson.  Haha.  Okeilah.  At least boleh gelak sikit.  Sikit jek.



No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...