Thursday 13 October 2011

Harga Diri

Watikah hari ini adalah...

I spent last evening swearing.  Swearing so much.  But it still didn't vomit out. 

Aku dah tak kuasa nak ambik hati diri sendiri.  Buat apa nak buat hiburan gelak-gelak sendiri untuk have my guard down tanpa sengaja?  Buat apa nak happy-happy sebab nanti aku jugak yang akan tertumus over and over again?  Aku jugak yang jadi bodoh.  Aku jugak yang menebarkan balik WELCOME MAT aku tu balik.  Dah lusuh, tau tak?  Dah worn out dah pun welcome mat tu.  Dah terpakai bertahun-tahun.  Tak payah tukar.  Aku gak kang yang akan cucikan welcome mat tu dan tebarkan balik sendiri.  Ye lah.  Aku ni pun dah macam takde harga diri dah.  Dan sampai habis maruah diri sendiri sebab asik melenturkan buluh diri sendiri.


Source: Wikipedia
Tragis bebenor.  But it sounds familiar.

 
Penat tau.  Aku buat sebab aku ikhlas.  For me, kalau sesuatu perkara tu tak dibuat dengan ikhlas, then you DONT DO IT!  Itu yang paling penting.  Niat tu yang penting.  It's easier to let go because membuat secara ikhlas means, you did it dengan kerelaan and the result will be more than you imagine.  Effort ko akan otomatikeli menjadi sesuatu self-satisfaction yang tidak boleh dijualbeli.

Paham tak? 

Jangan aniaya orang. 

Jangan balacikan orang tak bertempat.

Jangan melampau.  Sikit-sikit sudahlah. 

For now I need to organise myself oredi.  Dah takde hati.  But I will suppress whatever feeling I've got inside and smile seikhlas di hati.  Because I have nothing to lose.  I have lost a lot of waterface in this process.

Takpe Nadia.  You'll wriggle out from this like how you would at any similiar situation.

Time for me to be jiwang.  Nak pi layan lagu Yuna Cinta Sempurna! 

HMPH! *hempuk badan, angkat cawan dan senyum sambil jalan ke pantry* 



No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...