Friday 9 December 2011

Terlondeh Aku Hari Ini

Watikah hari ini adalah...

Today has been a quite, so, sangat lame day.  Ia tidak sengal because I know I am alert.  It's just jeritan batin bertubi-tubi siap nak post-mortem dengan kejadian yang tidak seberapa.  Agak remeh.  Pelbagai coincidence pula asik terkena with the same batch of orang yang kerap senang saja nak melondehkan tugasan di pintu masuk rumahku.  Bukan aku tak bagi.  Mandangkan aku adalah aku, aku akan tetap angkat yang londeh tu dan carik tempat untuk meletakkannya somewhere yang sesuai.  Tetapi makin kerap, makin jalan sampai terlondeh tanpa melihat kiri dan kanan hanya kerana tau aku akan mencari tempat untuk londehan tersebut.


Source


Dan akhirnya, aku ditempias kerana londehan orang. 

Sakitnya hati ini. 

Kemarahan diri ini meluap-luap di dalam dada bergolak seakan Izzah dengan Hariz. 

Oh Nadia, kao telah dilodehkan dengan baik hari ini.  Cuma hari ini aku rasa, aku tak patut terkena kerana bukan semua harus aku dijadikan sasaran. 

Don't just wash your hands off like I do not exist where in the end I get the blame for it dengan tidak semena-mena.  Kalau nak buat pun, janganlah terlampau.  Cukup-cukuplah kerana aku juga ada hak aku walau pun terpaksa mengalah, memohon maaf, berkias kata dan berjanji aku tidak akan mengulanginya.

Semoga aku diberikan kekuatan, peluang kerja yang baru berganjaran yang berbaloi dengan apa yang aku boleh berikan dan dilindungi Allah sebaiknya.

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...