Friday 6 April 2012

Makan kacang rebus

Bestnya kacang rebus! Beso beso pulak tu. Tapi tak panas, belum lagi sejuk. Ngopek pelan-pelan. Kanan aku ada sambadi. Depan aku ada sambadi. Semua duduk bersila. Katanya kita nak gi trip beramai-ramai naik coach. Opis yang organise.

Aku rasa yang dok kat depan aku tu someone familiar. Nak kata LX, aku pun tak sure. I just know she was a Saggitarius (Eeee. Teruk tak?)

Eniwei, she was coaxing me gi call ajak ZZ sekali. Memang lama tak jumpa dengannya. Ajak dia join trip tu sekali. Walhal bas tu semua nak jalan esok pagi. And reramai orang tak relevent kan, so I didn't think she'd want to pun. But I did called... And I ajaked her.

Memang macam dia, sentiasa sopan dan mesra, "Kak Nadia!"

Then I tanyalah pekabar, and the ofis is going somewhere if she wants to join sekali, though trip nya tu esok pagi. She was like wanted to join but had her moment of hesitation. Dia tanya, pegi mana. Aku jawab, "Entah mana tah... Eh mana kita nak pegi ni??" Dedua orang depan aku bagi nama tempat but I never got it. Yang aku tau aku dok repeat je but never got it right. Agaknya nama tempat dalam Siam kut.

She hesitated. Dia macam nak join tapi macam ada dilema. In the end dia beritahu dilemanya, "Tapi Z takde transport..." Aku tersenyap sebab oh, dia takde transport; kesian dia. "Em, okaylah. Takpe." We said our goodbyes and I hung up.

Terngiang dengan dilema si ZZ sebab takde transport. Kesian dia.

Kacang rebus masih dikopek, ditangan.

Terngiang aku dok repeat after one another nama tempat nak dituju and still not know where we are going pun.

Pastu ada pulak orang kol I subuh subuh tu! Bila terjaga tu, tangan-tangan I semua dok posisi ngopek kacang rebus invisible tu... Makan menyorok pulak tu. Tangan kanan terpintal bawah bantal. Tangan kiri bizi jawab tepon pepagi buta. Nasib boleh buka mata. Eeeeee...

Sekian, mimpi pada hari ini.

Nadia.Is.Mandiying

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...