Monday 16 July 2012

Setawar Biskot Kapal

Watikah hari ini adalah...

Tawar hati setawar biskot kapal.


Photo Googled



Bukan aku je macam tu pada pagi Isnin yang dimuliakan.  Bebudak semua ada problem bangun pagi hari ni.  Semua Monday Blues.  Ada je lagu Manic Monday by the Bangles tu kan? 

No one wanted to wake up.  When I woke up, I found the bedroom empty.  It just felt stark empty.  I terfojot.  Someone left extremely early to work today.  I dazed through the room.  Rasa macam I woke up in another place.

Then one by one the kids woke up.  One didn't want to get up.  One woke up dengan Mr Grumpy Crankypants vs. Donald Duck (panjangnya moncong itu). 

Seriously, tiada siapa ada kuasa nak menaikkan semangat semorang.  Semuanya was feet dragging the feet draggers.  Macam tiada makna. 

We got to school.  Cik Adik broke down again.  Ala.  Kena ke breakdown?  Tak pepesal terpaksa buat deal nanti balik tolah boleh ikut Memi balik lumah dia.  Aaaaa...  Pilu I.  Mentara yang boleh nak angkat kaki keluar tolah.  Abang Long pulak pulak dok sibuk naik monkey bar.  Hish.  Boleh tak?  Each time that I need to leave, he'd be somewhere so far that Cik Adik would be the one staying in between.  Bila dia tinggal in between, kan dah susah sebab dia dah sauk Mak punya kaki.  Cam Hindustan...  Yes.  I tell you no lie.

I got to work, feeling lucky with the parking that I got.  Then the luck fell onto me.  Because I forgot that the main entrance is closed for renovation. 

Haha.

Tak kelakar pun.

However, the walk to the alternate door was nice.  The morning's weather was good. 

But I'm still feet dragging.

I need a new kind of excitement.  Like jumping into a pool with my clothes on.  Like getting a cendol in another territory  making the one hour travel very much worth while.

I just need to be excited for something.  Gimme a jolt of emotion.  Sebab sekarang ni yang kat depan mata semua cam...  Rasa macam nak lempang je sekor-sekor.  Semua nak kena didudukkan dan diberik noti chair.  Jangan aniaya orang untuk kepentingan diri sendiri ya.  Itu, tidak baik.  Nanti sekejap je awak boleh kena balik dengan niat awak yang tak baik itu.  Awak tu kan dah mampu.  Mampu sangat tanpa komitmen.  Jangan buat orang.

Tetiba je ek masuk topik lain.

Alang-alang dah masuk topik lain, mebe I can go and have something nice to brighten up my day.

I'll just need to think of something. 

Maybe I just need to not think for myself pulak kot...  Have someone do it for me.

Yes, sometimes THAT would be nice.



Nadia.Is.MsGrumpyCrankypants

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...