There was an error in this gadget

Tuesday, September 25, 2012

Sedikit LaLa Land

Watikah hari ini adalah...

Aku adalah tak berapa rajin nak menulis lately ni.  Bukan takmo.  Tapi macam momentum tengah tehapa-hapa.  Sama dengan kerja.  Tehapa-hapa tak aku buat.  Macam LaLa Land.  No kidding you.  I kidding myself olweis.  That's why LaLa Land.




However dari semalam, aku telah berusaha keras.  I have to start somewhere.  Dan perkara pertama yang aku mulakan selain dari gosok gigi pagi ni, aku telah cuci bilik air.  I told myself.  No need big scale...  (Big scale kalu, mau ngemas lemari baju jadi over ambitious sampai semua lemari kena dikosongkan sebelum peruk semua kembali ke dalam lemari bila dah 6 jam dok ngadap benda tu dan otak dah senteng.  <--- Perkara ini kerap berlaku.) 

So semalam, gosok-gosok lantai bilik air mentara aku mandi tu.  Terus bila datang ofis, I began to give concentration on the figures. 

Then today, gosok-gosok the toilet bowl - top, sides, inside out.  When I got in the office, I did superfiling sekali dengan label-label sekali siap.  Tinggal nak finetuning je ni.

Sekarang ni baru la nampak kerja-kerja lain yang patut dibuat.  There are a lot of stuff.

And I'm feeling pretty stumped.  It took quite a while for me to pick up balik the pace lepas:

1. Long raya holiday

2. Very stunted working week

3. Week long hospitalization

4. Me being sick, a week long


Tapi takpelah.  Walau pun slow gilos, I am finally there...  Alhamdulillah.



Nadia.Is.Trying

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails