Tuesday 6 January 2015

Dental Appointment

Watikah hari ini adalah...

Semalam I got through with my dental appointment.  Dah sampai klinik, sekali baru teringat.

Ni kang dah buat gigi, aku tak leh makan pulak.  Perut tetiba dah mengeroncong.  Gatal la pulak sebab tengahari tadi tak makan.  Masuk kat satu kedai makan ni terus tanya apa makanan yang paling cepat sampai.  Haha.  Yang itulah yang aku cekikkan.

So after my food ordering, I called la the clinic kata aku lewat 10 minit.  Kang tak baik pulak orang menunggu kita lama.

Clinic:  Lewat berapa minit?

Aku:  10 minit

Clinic:  Lewat berapa minit?

Aku:  10 minit

Clinic:  Lewat berapa minit?

Aku: Err...15 minit lah

Clinic: OK

Apa kena engkorang ni???  Tak paham aku.

Settle je perut, terus aku naik.  Just nice.  Doktor pun delayed her arrival.  So I didn't feel so bad.

Memang gigi is the problem.  The gigi dah innalillah ko.  And the whole time I had to hear the clinic's conversation of my horizontal aligned teeth what came to my socket of understanding as 'Tsk, tsk tsk'.  Ala nemind.  I have no sensitive feeling about it.  God's given gift to me kaaan...

So we did RCT on it.  I have to go back there in a week's time.  Best part bila kata kat doktor tu, sakit gigi ni sampai terasa dekat muscle area of the neck and shoulder sebelah kiri.  Doctor tanya banyak kali balik dekat mana sakitnya yang aku terasa.  Banyak kali balik la aku ulang jawapan aku tu.  Then dia kata, "...sebab biasanya kalau sebelah kiri, it means it has got to do something with the heart tau..."  Errr...  Mak tercungap gak.  Pastu promise ngan doktor gigi untuk nanti jumpa dengan doktor badan.  Boleh la nanti tengok sekali sudden body rash ni jugak.


Root Canal Treatment (RCT)

Bila nak balik dari dental klinik tu, dia pesan that I've got to come back in a week's time.  And then I have to makan ubat painkiller tu at a certain time blah blah.  So far, Alhamdulillah, I haven't been needing to take anything yet.  

Pastu tanyalah kalau nak kena datang balik for any follow up.

Clinic: Eh kena datang.  Nak tengok balik dan buat procedure lagi sekiranya perlu.

Aku: Bila tu?

Clinic:  Minggu depan. 

Aku:  Tapi kak, setiap bulan pun aku datang sini...

Bulan depan kena datang lagi.  Gigi atas pulak, lepas tu gigi sebelah kiri pulak.  Rapuh gigi Mak ni sebenarnya.  Ontah berapo dah den perabih kek gigi ni ha...  Nasib baik bulih den claim balik kek insuran kompeni ni ha.  

Cam...
Pocah kaco,
Pocah golas,
Begini jadinyo bila makin tuo,
Tu la masa kecik Nenek suruh gosok gigi tapi ekau malaaaassss...

Summary: Padan muko dan gosoklah gigi anda itu.  



Nadia.Is.GelengKepala

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...