Monday 27 July 2015

Muntah Jap

Watikah hari ini adalah...

Boleh tak nak merentan sekarang ni?  Okay, Mak tau dah lama kita cuti panjang beraya...  Bukan takmo ambil pusing masa bulan puasa hari tu.  Pusing jugak.  Tapi Mak reti la gak nak hagak-hagak takat mana Mak larat nak pusing kan...

So sekarang ni, ada la si mangkuk ni bila aku tegur persiapan Item A dia.  Aku tanya la kenapa ia disiapkan begitu.  Dia kata dia tak penah tau pun, tak penah dibuatkan isu sebelum ni (of course saying aku le yang paling pandai sangat dalam donia kot pada hal ia telah tertulis dalam buku oredi sejak sebelum millenium kot).  Lepas tu insinuate macam aku yang insinuate dia nak gain more than sepatutnya.  Aihs.  So I highlighted la kata dah tertulis pun dalam buku panduan.  "Oh", jawab dia. Sendiri malu la kan.  Jadi aku kata nanti aku check balik la tengok pendapat orang yang lebih arif macam mana.  

Tapi sebab aku bizi sangat hari ni, aku tak nyempat la nak bertanya pendapat sebab ada benda lain yang lebih priority yang harus aku prioritize.  Tapi it isn't.  Sebab tak sempat settle hal on hard copy tu, dia telah memandai apply online.  Dan aku rasa sakit mata dan otak sebab nak kena settle kan batang buruk dia tu sebab dia sukati je buat apa yang dia nak buat.  Rasa macam nak masuk je dalam shredder hasil kerja dia ni.  Dah la Item A tu nak dibuat pada tarikh selepas dateline.  So sebab nak kejar dateline, both takde matching tarikh dan tidak mengikut urutan (Item A + Online).

Aku taktaulah.  Sejujurnya, aku memang tak paham.  

Tak suka.  Dah hampir malas nak ambik tahu.  Tapi kalau tak follow through orang yang jenis macam ni... haih... penatlah.  Boleh tak jangan begitu sangat?  Cam haram lah.

Muntah sangat Mak ni.

Pffft.



No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...