Wednesday 21 October 2015

Wordless Wednesday: Comprehensive Breakfast Recipe

Watikah hari ini adalah...

Despite the terrible haze at where I am IPU 211 as at 7:00am, Mak tetiba had great energy to make complicated things for breakfast on a working weekday.

I made bun with egg, beef strip and parmesan cheese.  I don't know what you want to call it.  But I would call it Comprehensive Breakfast. Tinggal takde sausage je.  Hehe.

Instruction:Preset your oven at 170-180 celcius.
Ingredients untuk 1 unit:1 Beef Strips / Breakfast Strips / Lamb Slice etc
1 Sudu Besar Parmesan Cheese in Strips (potong panjang-panjang macam mozarella korang tabur atas pizza tu kan)
1 Bun untuk burger pun boleh
1 Biji Telur
Aluminium foil
1. Korek bun tu belah atas.  Motif, nak jadikan bun tu jadi macam mangkuk.
2. Lipat aluminium foil tu keliling bun tu.
3. Letak Beef Strip dalam bun.
4. Letak Parmesan Cheese atas Beef Strip tu.
5. Letak sebijik telur atas semua tu.
6. Masukkan dalam oven. Set timer to 20 minutes.
Dah siap.  Jangan lebih 20 minutes sebab nanti telur tu jadi keras. Let it cook outside by itself.

Then I also made salad.  Bikos hasben tak suka feta cheese, I made salad using Oakleaf Salad dengan roasted sesame dressing, dan campakkan beef strip dalam tu sekali. Okay jugak. 

I made mine, with feta cheese.  That's what I like best.


My Comprehensive Breakfast and Oakleaf Salad with Feta Cheese


Some how today, I also saw Nasi Goreng Kampung.  Bau cam, janji dapat semulut pun jadi la.  Jadi ambik sekampit.


Cik Yon's Nasi Goreng Kampung

Lepas tu lupa yang tengahari ni nanti ada orang nak ajak belanja lunch.

Perggghhh... So pompuan, apa yang ko nak buat dengan mekanan ni semua sekarang?  



Nadia.Is.Speechless


No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...