Friday 17 February 2017

Watikah Jumaat

Watikah hari ini adalah...

Aku sedar tentang keterlampauan cara aku kadang ni. Dah gitulah, nak buat cemana. Kasar kot kadang keras guraunya. Sinikal gila nak mampus so don't get me there la. But I also know that I'm different coz dalam reramai orang yang aku pernah jumpa, I only know one person yang macam aku sikit. 

Of course, I don't have a group of friends that I hang out with. Does a bunch of sisters-in-law count as a group of friends? I do have a selective group of people. Like, one from each division. That's like, banyak gila odds. In the long run, Mak okay je coz I need to run alone pun dengan hal anak time lunch ke apa ke apa ke. But of course, sometimes I terasa jugak la bila tengok orang yang aku rasa tidak jujur, orang layan sambil bergembira sesangat.

But then again, aku ni pun pelik jugak untuk orang masuk buat kawan. Lelaki keje salesman je kot yang boleh layan aku ni hahahahaha. Kalau tak pun orang tanah je. Lagi pun Mak ni sejujurnya pun bukannya permurah senyuman sangat. Bukan Mak tak nak. It's just that sejak azali laidat. I think/worry too much on the inside that I tak notice pun my actions jadi cemana. Camtu lah.

Mungkin sebab kadang mulut terkata lebih, now they're coming to bite me in the arse. 

Terima kasih Ya Allah sebab I understand what you're trying to tell me, walaupun you know I kenot tolerate ketidakjujuran, ketidakikhlasan. But I get you.

Sekian saja watikah hari Jumaat.

Kbai.

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...