Friday 20 April 2012

The Secretaries Week - Ep. 3

Watikah hari ini adalah...

So, kononnya ada Part 2 eh.  Aku dah hilang momentum.  Tapi takpe, aku cuba.  (Cam siut kan?)

After sejam perjalanan dari Shah Alam ke Royale Chulan Kuala Lumpur, akhirnya sampai kami ke sana dengan selamatnya.  Kami terus masuk dalam sebab a staff from another location dah sampai awal, dah check-in kan kehadiran kami, dah ambikkan lucky draw ticket, semua-semualah!  Tinggal kitorang melabuhkan montot je ke kerusi.

Meja depan tu nox.  Meja namber 2.

Sampai je, waitress tu tanya, "You want beef or ciken?"  Wawawa.  Soklan yang logik tapi hampir tidak diterima akalku pada waktu itu.  Walau pun begitu, terus terpacul jawapan dari bibirku yang mungil ini, "BEEF!"  Suaraku agak terbesar sikit sewaktu menjawabnya.  Bukan maksudku untuk berbaur seakan aku memarahinya.  Mungkin aku tereksaited sebab soalan ditanya sebelum aku sempat menjengah menu.

Jom tengok apa serving yang diorang bagi aku.

Beautiful seeded bread with butter


Scallop and Avacado Carpaccio with Relish De Capparis and Crisp Blue Cheese Toile


Wild Mushroom Soup



Melon Lavender Sorbet
This was a wonderful dish.  Yang bawah tu yang square tu, is ice block tau.  Lavender sorbet tu macam agak addictive when I think about it.  Mungkin aku memang suka lavender kot.  It helps to relax you.  Hmm.  Ye kut.



Slow Grilled Beef Tenderloin served with Truffle Potato Cake, Morel and Asparagus Papillote


 Corn-Fed Chicken with Lemon Prune Stuffing, served with Gratin Dauphinois & Wholegrain Mustard Sauce

Cerita Tentang Ciken dan Beef:
Gem took the ciken. Aku mintak beef. Bila beef sampai, Bawang Merah tanya aku, "Akak, kenapa beef steak ni rasa cam hati ayam ah?" Cis. Steak adalah steak nox. Apa kes steak rasa hati ayam?? Soklan itu telah membuatkan akak angry dengan Bawang Merah. Sirloin steak pulak tu. Ada Sir lagi pada nama steak itu.

Pastu Gem bagi aku sikit rasa ciken tu. Bawang Merah ambik sikit bahagian yang aku terima. Gem dah tak lalu makan. Perut dia dia maksima. Oleh itu, Bawang Merah mintak perabihkan ciken si Gem, dan dia telah tolak steak Sir dia pada pinggan aku.

Sampai ati ko fomfuan...  Dah pasti aku akan cuba sedaya upaya aku untuk memperabihkannya...  Ko telah men-contribute-kan penambahan berat badan aku ini tanpa sedar.  Ye, aku mengaku.  Daging itu adalah selembut sutera.  Macam eskem.  Tak yah kunyah.  Ko telan je terus boleh hadam.




Old School Style Orange Chocolate Brulee Sugar Crusted with Macadamia Ice Cream



Coffee

And coffee is always good.

Everything was good.

Nadia.Had.Good.Food

2 comments:

Bawang Merah said...

hahahaah!!! bawang merah xtau... mak tiri jgn la marah

Nadia.Is.Cute said...

Mak tak marah ko nox. Mak hepi ko bagi Mak makan steak Sir ko tu. Sooookeeeer sangat!!

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...