Monday 19 January 2015

Tiada Tempat

Watikah hari ini adalah...

Saya ni memang terasa tua.  Saya dibesarkan oleh keluarga saya untuk bersangka baik dengan orang. Biar ikhlas dan jujur.  Takpe, biar orang buat kita jangan kita buat orang lain.  Namun at this age and time, aku benar-benar berdepan dengan perkara yang memang lama dah wujud dalam kalangan manusia sejagat with much difficulty.  Hanya kerana, perlu ke?

1. Orang yang bermuka-muka untuk 'selamat'.

2. Orang yang mendengar sahaja cerita orang tanpa selidik usul periksa, berperanan tidak neutral dan tidak cuba untuk mencari kebenaran perkara berkaitan.  Malah, mengait-ngaitkan kejadian yang diketahui dari orang lain.

3. Orang yang menceritakan buruk orang lain dan memperbesar-besarkan sesuatu agar diorang dianggap bagus.

Saya minta maaf.  You have no place at all in my life.  Sedangkan Nabi Muhammad SAW pun bingkas bangun bila teman rapatnya bercerita buruk tentang orang.  

Kecewa dengan mereka.



No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...