Thursday 16 August 2012

Raya in Vienna

Watikah hari ini adalah...

Kerja terpulu-pulun.  What I have done, was recognized as someone else's effort.  Cam sedih ke?  Tidak, kerana saya tidak mahu bersedih.  Saya tiada masa untuk itu.  Sebab kerja saya banyak.  Oleh itu banyak lagi kerja yang boleh buat dari nak pikir kerja aku direcognize sebagai kerja orang lain walau pun ia adalah sesuatu yang bothering me and it keeps floating back up from the back of my mind. 

Entah bilalah meja ni nak clear dan cantik, bersih dan molek.  Perut pulak meragam hari ni.  Kriuk kriuk macam iklan Mi Sedap.  Sempat ke pun nak siap sedaya boleh benchmark, expectation, yang patut boleh siap tahap kerja yang sendiri sudah set ini mentara everyone goes off for raya holiday?

Barang personal pulak masih berada dalam hotak.  Tak perlu untuk aku membuka kotak tersebut sebab banyak lagi benda yang terkangkang.  I must do things one by one or nanti dia akan terkangkang semua dan terpaksa di clean up sekali harung and will leave me in exhaustion yang akan tidak memberikan apa-apa kebaikan untuk semua orang kerana mereka mungkin akan disergah bara api naga ini.

My mind is just hectic.  Kengkadang kita tak boleh expect orang lain buatkan kerja untuk kita je mentara kita bersuka ria.  Tapi ada jugak hari-hari yang kita sendiri terpaksa lambung tangan ke atas and go, "To heck cares!" and just go do what is it that you want. 

So throughout Ramadhan, I have gotten the Krispy Kreme Sugar Glazed Donuts for myself.  Then kelmarin I craved so much for steak.  Dan aku baru perasan yang setiap kali aku stress tahap gaban harus aku memerlukan daging.  Rezeki dapat pulak Nenek masak daging halia.  Jalan.  And yesterday I got the Java Chip from Starbucks at Buy 2 Free 1 promo. 

Today aku rasa macam aku memerlukan nice salad.  Salad, steak and coffee.  U'aloh...  That will really make my day.  Like mind is absent.  You are in Vienna on the sampan with that mamat nyanyi-nyanyi for you and nothing else matters. 

Ah.  Dahlah.  Banyak lagi benda nak kena setel. 

Tinggallah aku dengan minda-mindaku itu.  (Tetiba teringat kat Nonie sebab nama bapak dia Minda.  Hihihi)



Nadia.Is.Oren

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...