Tuesday 24 May 2011

Tepuk-tepuk dahi

Watikah hari ini adalah...

Apa nak jadi ngan aku ni...  Dah tua pun ya...  Tapi sedangkan orang tua yang aku tau pun takde sampai tahap aku sekarang ni.  To think of it, I may be that old senile pompuan yang menyusahkan orang sebab dia sendiri nyampah ngan diri sendiri sebab begitu begitu.  Begitu. 

Semalam aku teringat yang transport Memi tak sihat.  So I called her, asking her how the kids are gonna get to school.  I was trying to see and was considering asking my boss to go out early for lunch to send them off if Memi couldn't.  So she tells me it's getting fixed now and hopefully she could send them on time and paused.  She then calmly asked me.

Memi:  Mak, bukan ke Abang Long pergi sekolah dengan van?

Omaigod.  MasyaAllah.  Apakah.  Benar. 

Then petang sikit she texted me saying that Miss C is demam so she gets to go off early.  Okay la so that I'm aware I kena pegi lah sekolah to fetch Abang Long petang tu. 

And the conversation went.

Me: Today is Tuesday so it's 6:30pm?

Me: Eh.

Me: Monday ek?

Me: Hish I ni...  Apa nak jadi

Memi: Monday Mak!!!!!

Me: Yeah yeah! *gambor tutup mata*

Memi: Haiyooooo

Memi: Yes 6:30pm

Me: Ok *thumbs up* *gambor tutup mata* *gambor star*

Memi: *gambo kopi*

Me: Yeah...  *sigh*

Ni ada kut maknanya nak kena khatam AlQuran ni... 


Supergran has got better memory than me kut...
What happened to the story la ha...
Supergran, are you okei?

Sekian.

1 comment:

Faerie_Princess said...

aku lg teruk.. pg td aku tgh kemas beg baju utk baby n fayzul. masuk bilik tgh nk amik baju diorang. bila dlm bilik tu lak.. lupa apa benda yg patut aku amik.. kuar bilik balik.. tgk beg tu, nk masukkan baju, tgk tgk aku kosong.. mana bajunyer.. bukan ker aku dh amik td?

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...