Monday 15 October 2012

Weekend Chirps

Watikah hari ini adalah...

My shoulder is aching.  Walau telah tertampal 5 koyok, ia tiada beza.  Walau telah diurut oleh Watie the Hairdresser, ia ada sedikit beza... Setelah telah Panadol Extend dan tidur the next 3 hours petang tadi secara tidak sedar diri, baru ada beza.  Tiada harga untuk Yoko Yoko yang tidak juga berguna.  Namun pun begitu, my shoulder is aching yet again.


Photo Link with Thanks

Ni bukan gambar aku ya...  Tapi aku sakit cam tu. 


Then the kids punya peperiksaan week is tomorrow onwards.  Aku, kalau mengajar anak, tiada erti.  Sebab diorang langsung tak takut ngan aku.  Mereka cuma ada reaksi dengan Pawpaw.  Menyengat.  Terbaek.  Mentara tu Mak boleh bawak diri ke dapur untuk main air dan membuka-buka peti sejuk untuk kesegaran tubuh badan ini.

Lupa nak cerita.  Semalam masak nasi ayam.  Ayam tak banyak sebab tak ke pasar.  I only went pagi tadi.  So mentara buat tu...  I actually got problem dengan garam.  Hihi.  Memasak tak reti bajet garamnya.  It would either be terlalu masin or tawar.  Most of the time, aku masak, garam mesti tak cukup rasa.  Idak ler sampai tawar hebe kan...  So masa masak tu I was telling myself, "Be bold and brave!"  Al-kisah, bercawan air pun aku letak, tak hilang jugak masinnya.  Dah la tu, masak ayam, ayamnya tak cukup.  Pastu masa menggoreng ayam tu, boleh pulak minyak bersepai kena mata kanan aku ni.  Nasib baik tak melotop dalam mato den ni ha.  Kalau tidak, menangis tak keluar air mata kut.  Teruslah usung minyak gamat suruh laki letakkan.

I am so far losing weight.  Aku tidak berapa mencuba.  So far orang keluarga terdekat, cuma my mom and sister je yang acknowledge.  Maybe the others are confident badan aku ni akan naik lagi kut.  Well, badan bulat berisi cam aku ni, ada je kemungkinan untuk bloaty balik.  But, it would be nice kalau ada yang nak acknowledge.  It has been forever pun since aku ada masalah berat badan ni.  Baiklah, tipu.  It has been a problem for me for the last 3.5years.  It's a struggle.  And it's nice when people at the office yang ada beratus-ratus orang tu boleh tegur tetiba kat corridor, "Eh, awak dah kecik dah badan ya?" with delight.  Akak pun delighted.  It's undergoing a process yang mana I'm comfortable with.  

What I've done so far is mengambil pil Baraka on daily basis.  I have also taken Cleanx tea and Teh Orang Kampung because I had so sakit perut problems.  I thought it would be better kalau aku detox badan.  Then, I began to lose my inches.  Dapat pergi toilet tanpa bertapa sejam di situ.  Dan badan semakin ringan. Banyak angin keluar.  I eat more fruits.  So I feel much better off.

Seriously, aku tak nampak apa yang aku taip kat screen komputer ni.  Tak biasa buat entry from this thing.  

Baiklah aku beransur.  Masa pun dah masuk hari Senin.



Salam sayang dariku untukmu.

Nadia.Is.TakNampak











No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...