Thursday 12 November 2015

Biru Mata Hitem Mak

Watikah hari ini adalah...

Today is the third day aku masih tak jumpa cimata.  Dan mata aku adalah fefeeling strain from wearing glasses 10 years ago.  Itu pun kira nasib la laki aku ada bilang bagitau told me yang got found my old glasses ni.  At least the feeling is not as bad without it when I began masuk balik ofis ni.  Mata memang rasa gila bab! tak boleh focus kat screen pada kadar lama.  

So dalam senyap, tengahari tadi aku dah pi buat cimata pakej.  Nasib baik power Mak tak melebihi 200.  It's my astig yang cam harams.  Reading dia lebih tinggi dari power yang lain.  So pakej cimata kedai ni, ko kena topup cost kalau power lebih dari 200.  Aku tanya jugak kalau lense astig wujud ke tak (sebab aku rasa ada tapi aku tak penah beli).  Mamat tu kata kena order.  Dah sama la jugak maksudnya kan - kena tunggu.  


Credit Google HERE

Opocot! Tanjat Mak ada orang pulak ambik gambar nih!



Anyway, dalam tempoh 5 minit, aku dah pilih, try, buat eye test pakai mesen dan manual, dan terus booking untuk ambik petang ni. 

Semoga sukses sebab confirm aku tau laki aku tak suka punya cimata tu.  Dan kalau tak suka, maka itu perkara bolehlah disettle kendian. For immediate time being, all I know is that I need glasses of my own power secepat mungking sebab mata aku dah rasa gila strain with all variance.  

Oklah dah bai.


No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...