Thursday 25 January 2018

Bajet rendah

Watikah hari ini adalah...

Profile Mak rendah. Bajet rendah je kot. But no, sebenarnya profile Mak bajet halimunan. Invisible Gaga. Pejadah haha.

I actually do have life going on. Dan memandangkan I'm more about emosi, I live in between time and situations. Macam radar yang korang sedar-sedar tak sedarkan diri haha dan aku sendiri kerap terperanjat bila kesedaran itu tiba kat depan mata to handle/sort out. 


Takde cerita nak bagitau. Takde benda nak share. Life Mak ni sekarang biasa-biasa je. Bersyukur dapat berkenalan dengan pelbagai rupa hati orang. Mencuri lihat keperibadian pelbagai warna. My own self discoveries. Challenge myself emotionally, accept, be depressed, have self-pick up, learn to adjust, forgive, let go - REPEAT. 

Not everything ko boleh nak cerita kat orang. Macam, ko dah kenal orang tu lama kan, tapi lama tak jumpa. Then they ask, "So, how's life?" "Life is okay" "What's been happening?" "(Pause) Life" Then sometimes you sendiri rasa it's not a story to you pun. But pada orang lain, benda tu penting untuk dia to relate to you ke, or whatever. 

Yes, I have to let go a lot of people out of my life. I'm an adult. I don't need to deal with petty stuffs like, you like me or not, or my decisions tu sesuai mengikut kehendak awak ke tidak. I don't need to please anybody. Just so long aku rasa itulah decision yang terbaik untuk aku buat pada waktu dan situasi itu berlaku. I don't owe you anything. You don't owe me anything. Life is simpler.

I am emotional, but I don't make it personal. Emotional positip ya kengkawan. Olweis positip one. Olweis looking for emotional enrichment, dimension. Middle balance. Be less interested in other people's lives. Be more into your own life. Because it's with your own effort je yang you can improve your own well-being. Itu adalah tanggungjawab sendiri. Jaga mata hati sendiri. Tu jugak antara sebab mengapa aku tak boleh nak masuk dengan orang yang nosy. Motip ko nak nosy tau hari ni aku pakai spender kaler apa tu dah kenapa? Takde benefit pun. Bukannya dapat hadiah wang emas intan berlian pun. #ehtetiba 

Dah okaylah. Apatah dah aku merapu entah korang paham ke tidak, aku tak tau. Entah-entah aku sendiri pun dah lost ni hahaha.

"Everyone has a story. But it is up to them to decide how the story ends. You can help but you have no right to judge or write it for them. Because the story isn't yours."




No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...