Tuesday 7 April 2015

Communication

Watikah hari ini adalah...

Here's the thing about communication.  

Credit: via Google

Mak buat group internal on WhatsApp supaya senang nak atur meeting.  Bola 1, Bola 2 dan seterusnya masuk semua.  Sekali, selepas soalan Mak dijawab dan tidak dijawab, semua Bola-bola telah logout langsung dari group tersebut.  Wah.  Beginikah relationship dalam persatuan kerjaya kita ni?  Macam... harmoni sangat!  Saya suka bila kerja saya menjadi sulit.  Bolehkah?

Entah begitu spesel la Mak ni.  That I have to clean up messes that I don't feel like doing.  I don't want to fix anything now.  Mak nak duduk je bawah shade pokok berhadapan pantai dan lautan.  Air yang boleh nak fish kedek-kedek kat tepian.  Rasa pasir kat kaki sambil pakek bikini, topi beso dan cimata hitam yang sampai tutup pipi tu.  Terasa cam 80's sang-ngat! [aw]

But you know what?  I don't like the energy.  So I'm just gonna let it slide for now.  I mean, there isn't anything for me to do.  Aku tidaklah ketua jabatan kerja raya untuk ambik action.  I get disappointed. So I'm not gonna get myself in disappointment again.  Bikos itu bukannya pun KPI Mak kan?  

I tell you lah, after all the sheet that I have had to go throughout the past few years, I have just decided to live my path that way.  Dulu memang aku tak berkira.  Aku buat sebab aku rasa perlu to make sure the flow is smooth throughout the systems.  Kita forgo kan benda-benda kecik dan tolong orang lain supaya process tu cepat siap with much urgency dan relook into the flow as time goes by just to improve it.  

Tapi kalau dah begini caranya... I just apply with what I have gone through je lah.  Report pada pihak-pihak lain yang relevant sebab dah takde tindakan.  Biar orang lain yang tolong manage kan perkara-perkara yang ada.  Sebab aku dah tak kuasa.  Apa yang penting sekarang adalah, aku takmo endorsement menghalalkan apa yang haraam.  Cara juga tidak menghalalkan perkara memang ternyata keharamannya.  

Semoga Allah ringankan hati ni, memberikan aku clarity for the decisions I make.  Because my actions is what I carry to my deathbed and is stamped into my passport pada hari akhirat nanti.

Enough is enough. 



No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...