Wednesday 17 July 2019

Mungkin sebenarnya aku bukan kawan

Watikah hari ini adalah...

Aku tengok jeans. Untuk pinggul yang lebar. Perut yang berisi kulit banyak. Peha besar cempedak. Betis saiz nangka. Last I tried ngam-ngam dengan Levi's Boyfriend jeans tapi warna kain tak sedap dimata laki Mak, jadi tak dapat la. 

Hari ni Mak tengok lagi. Surfing. Harga sakit hati. Time tengah boleh nak mampu, memang boleh beli tanpa berfikir panjang sebab memang dah hampir haus seluar tu pakai 3-5 kali seminggu for 4 tahun. Sebut haus, teringat pulak si Lady Gaga ni tengah promote kosmetik dia HAUS LABORATORIES. Tetiba la kan. But basically I need new jeans. Tapi sedang mampu tengok je. 

Credit: Introvert, Dear

Sewaktu Mak sedang surfing for jeans.
Okay, Mak mengaku sebab tidak berlaku jujur disitu.
Nehi surf board.
Nehi jeans.


Kawan, kita tolong ikhlas. Tapi kadang... macam mana tah nak cakap. Ada masa pun kita tolak tepi apa yang perlu diorang pulangkan, sebab kita nak masa dengan diorang je. Siap declare ni kata, jom jumpa nak catch up tentang kehidupan SEKARANG. Tapi... aku ni siapa-siapa je la bila korang memerlukan. 

Tarik napas dalam-dalam.


Ya, aku tak marah.
Aku kecewa.
Memang kecewa.


I have a choice to not feel stupid and/or used. My choice is untuk ingat that I helped somebody in need. Tu je. And masa masing-masing tidak sehaluan untuk berjumpa, masih belum rezeki untuk berjumpa mungkin kerana belum ada tahap keikhlasan untuk jumpa. Mungkin. 

Kita tau kita berhak minta kita punya. But everyone has got their own problems. So I'll deal with mine dengan pusing-pusing je resource apa yang aku ada. (Walaupun sebenarnya aku kecik hati kecewa dengan diorang-diorang ni).



Hidup bersangka baik sambil berhati-hati dalam mode lebih tahu, adalah lebih menyelerakan dari menjerumuskan diri dalam kegelapan apa yang orang buat kepada kita. 

We cannot control people's behaviour. But we can change the way we think and be better than we ever were.

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...