Friday 28 October 2011

Ketika Aku Sedikit Pekak

Watikah hari ini adalah...

Pagi ni Akak pekak sikit. 

Tak.  Akak tak pegi tengok konsert semalam.  Last konsert Akak pergi was The Corrs and Westlife in 2001.  Gila ko nox...  SEPULUH TAHUN lama gila konsert tu. 

Eh eh! 

Wait seminit. 

No, no, no. 

Got some more... 

There was Jewel...  in 2000.  Then... 

*pikir* 

...Then... 

*silence* 

...Uhm... 

*crickets* 

...Well, it has been a long time lah kan...  (Ahah)  And Akak ni pun bukan kaki night club.  Akak kaki kofi.  I rely on conversation.  I have to be in part of something.  And you can't be boraking in the place yang dok pong pang pong pang pun kan.  Nak order air pun ko kena hilang suara...

Well, anyway...  Pagi ni I donch know how I mandi-ed myself.  Cemana ko mandi pakek shower air boleh masuk telinga?  Terus tersombat hidung dan lelain.  Semalaman semalam ada kut dalam 12 jam datang migraine.  Lama dah tak kena.  Tetiba je menyengat dan aku pulak terasa gagah sebab tak nak makan ubat untuk tahan sakit.  Aku tido je.  Ingatkan okay.  Sekejap sikit je la dia kurang, then it came back.  It was away when I was making dinner.  But after that it came again.  Macam air pasang surut.



Image Source
I'm sure telinga I tak masuk air kalau dapat shower cam ni. 
Yang ni mampu telinga anak-anak I yang kena sebat sebab tak reti-reti nak keluor bilik air tu!
Neberhood I pun semua nak tompang mandi kat rumah ai.  Terus nak kena ambik caj cam kat i-City.  Sepuluh hengget per entry.


Talking about air pasang surut, I tengah baca buku Alexander Is Iskandar.  So interesting nak baca tapi aku rasa itu jugalah pencetus migraine aku tu.  There so many dates to make the readers understand the zaman.  But also the harus-able mentions on Nabi dan dia punya define on zaman relegion itu.  And I was reading backwards.  Thinking it was forward.  Eleh.  Sudahlah kan nampak sangat aku tak konsentrasi masa kat sekolah dulu.  The whole time I thought Iskandar came after Nabi Muhammad S.A.W.  ...So THAT, took a few days to be established balik dalam otak tua sikit aku ni.  Then, there I was reading a chapter that I thought was going forward.  Tapi cam, tak paham.  Macam, how can this puak/kaum/zaman be lagi tidak bercivilization AFTER ISKANDAR???  It went on auto-mode after reading each line.  I had to close the book and reopen a few times and bringing more wrinkles on my forehead that I could establish in 5 years in 1 hour, before I caught the header of 'Zaman Sebelum Iskandar' or something like that. - Aaaaah...

So today I am in the office.  I kind of like forgotten of the things do-able.  Terlangak jap dok pikir apa yang aku kena buat hari ni, while putting face cream with 3 kids sprawling their bodies and hurling words at each other with cc copy to me (so early in the morning).  Well, face cream wasn't so interesting.  It would be more fun putting face cream in England.  Gila sonok ko Ana.  Cemburu aku nox.  Bukan je face cream, ko siap barbecue sekali kat sana.  Cis.  Ni belum citer yang beranak kat Ostolia.  Hiks. 

Then lately I have been looking at mothers and newborn babies.  Kan best the nesting feeling.  Kita tengok Mak ngan baby dalam pantang pun dah terasa bahagia.  And babies smell nice too.  Just so long ko tak guna barang Johnson and Johnson.  Masam anak ko nanti.  Sila guna produk Anakku.  Anak aku yang umur 8 tahun tu pun masih elok je bau macam baby. He he he.

[Ko percaya tak mentara aku tulis entry ni aku tengah edit report?  Haha]

Well, hidung tersumbat.  Perut cam nak terkinch sikit.  Kat atas meja ada bills and at the whiteboard ada notes.  The reports to run through and letters to open.  So, harus memulakan sesuatu perkara dan mengakhirinya dengan satu persatu. 

I just need less calls today.  It'll be really kind to my head. 


No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...