Tuesday 25 September 2012

Sedikit LaLa Land

Watikah hari ini adalah...

Aku adalah tak berapa rajin nak menulis lately ni.  Bukan takmo.  Tapi macam momentum tengah tehapa-hapa.  Sama dengan kerja.  Tehapa-hapa tak aku buat.  Macam LaLa Land.  No kidding you.  I kidding myself olweis.  That's why LaLa Land.




However dari semalam, aku telah berusaha keras.  I have to start somewhere.  Dan perkara pertama yang aku mulakan selain dari gosok gigi pagi ni, aku telah cuci bilik air.  I told myself.  No need big scale...  (Big scale kalu, mau ngemas lemari baju jadi over ambitious sampai semua lemari kena dikosongkan sebelum peruk semua kembali ke dalam lemari bila dah 6 jam dok ngadap benda tu dan otak dah senteng.  <--- Perkara ini kerap berlaku.) 

So semalam, gosok-gosok lantai bilik air mentara aku mandi tu.  Terus bila datang ofis, I began to give concentration on the figures. 

Then today, gosok-gosok the toilet bowl - top, sides, inside out.  When I got in the office, I did superfiling sekali dengan label-label sekali siap.  Tinggal nak finetuning je ni.

Sekarang ni baru la nampak kerja-kerja lain yang patut dibuat.  There are a lot of stuff.

And I'm feeling pretty stumped.  It took quite a while for me to pick up balik the pace lepas:

1. Long raya holiday

2. Very stunted working week

3. Week long hospitalization

4. Me being sick, a week long


Tapi takpelah.  Walau pun slow gilos, I am finally there...  Alhamdulillah.



Nadia.Is.Trying

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...