Tuesday 19 July 2011

Sandwich Cake Nenek

Watikah hari ini adalah...

Tetiba teringat raya tahun lepas.  My Mother-In-Law dah sesebut untuk potong kek.  Jam tu we were occupied with the kids and all.  So I dengan initiative pergi la ambik pisau.  Tertonggek-tonggek dok mikirkan how to cut the cake.  So dengan bersungguh-sungguhnya aku pun mula mencucuk and began to cut the cake out... 


This is called English Sandwich Cake.
Nenek bakes this.  And Nenek learnt it from her mom i.e. my Nenek.
So we call it Sandwich Cake Nenek.


Tapi...
Belum habis potong...
Aku sudah kena laung... 


Korang nak tau kenapa? 
Sebab... 
Aku...
Yang jujur... 
Baikhati...
Dan comel ini...

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\/

TAK TAU...
Yang kek berulang kali disebut suruh potong tu sebenarnya adalah untuk menyambut ulangtahun CD rupanya... 
Tu yang do sebut... 
Sebab nak CD yang foton...
Rupanya... 

OOOoooOOOoooOOO


Miss Octopus and her cake


Teruuuus CD melompat terjah tempat tepi kek tu dan "OKKKKKEEEEEI....  Haaaappy biiiiirrrthhh...." sambil capai seramai budak yang dia dapat capai untuk dok sebelah dia!  Dia memang sangat Octopus!

Gua memang tak tau.  Ramai kami orang yang sambut harijadi in September so, it didn't cross my mind la.  But then again, of course aku terasa amat bengong la sebab...  dah la pagi raya tuuu...  *sedih*  Lepas tu je, beratur mintak maap bebanyak.  Dalam hati zikir beb.  Hah.  [Niat tu yang penting] 

Ye lah.  Dah nak raya ni...  [Tetiba je.  Ganti puasa pun tak habis-habis lagi ni!]

Haha.

So, sesiapa yang interested nak order Sandwich Cake Nenek ni, sila email kat akak: makankeklazat@gmail.com [Ya, saya tahu.  Nama email memang tak blei blah!]




No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...