Isnin, 22 November 2010

rezeki aku pada suatu malam

Watikah hari ini adalah...

Ada satu malam tu saya berdoa bersungguh-sungguh.  Bapak budak keluar dan tiga orang budak bercelaru menyahut Mak Mek Mak Mek dengan bersungguh-sungguh juga.  Ye lah.  Mana tak kuah tumpah ke nasik... [tepok dahi dan pejam mata kekuat]  Aku dah berpesan.  "Tunggu ye.  Mak nak selesaikan sesuatu" tapi tetap aku mendengar sahutan mereka. 

Tau-tau je ada sorang datang mengesot.  Nebeng.  Guling kepala kat peha aku.  Dalam dada bergulung doa.  Dan tiba-tiba keadaan menjadi tenang.  Allah telah memberikan aku rahmat malam tu.  Sebab selesai saja urusan aku tu, tengok Cik Adik terguling kat sebelah aku dan abang-abang dia pun dah tertido jua.

-

-

-

-

-



Comey tak?

Rezeki aku pada malam itu. 

Thank you Allah.



 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails