Monday 14 March 2011

Malaysian Food in Japan

Watikah hari ini adalah...

Masa Encik Black pergi Jepun, aku pesan suruh ambik gambar food and anything interesting so the kids would be seronok la tu see.  Sooo...  he took photos of food...

He had a Japanese lunch that day.  Ni jam diorang pergi restaurant jenis macam Sushi King je kot.  Of course for sure la aku rasa, musti lagi sedap dari kat sini.  Ni kira macam, Agadeshi Tofu dia mesti lagi liuk lentuk kat tekak...  Chawanmushi... Kan kan kan??


Tempura with something-something dono wat



It looks like tuna and salmon roe.  Yum!



And itu is the tukang potong ikan.
No.  He is not fish butcher [got meh???].
He is called a Chef.
Ko jangan ya... He can angry this!
If you wrong, he cut you 18 kerat, how??


Aku rasa kalau aku yang pergi, for sure balik nak 8 kilo terus!  [Tidak boleh dicam oleh laki serta anak-anak sendiri]  Haha.  **pensan**  Balik Jepun kena beli extra seat.  Seat sebontot tak muat.  Muat sebelah bontot je setiap satu seat.  HAAAAAAAH!  Itu betul punya pensan!!

Eniwei, they then had makan some more...  Pi pulak restoran malaya kat sana.  Sila tengok...



Ini namanya Nasi Lemak Malaya di Jepun.
Sambal kena asing okei.
Sebab sambal tak sama dengan wasabi.



Yang ini...  I am oso at loss of words...
Entah.  Keropok tu aku tau la.
Ayam rendang ngan karipap ka apa...
Entah-entah itu pisang goreng??!
Hahaha.


Tolong jangan tanya ini mekanan asal dari daerah Malaya
mana sebab aku sendiri pun tatau.
Mungkin ini adalah Ulam Udang jadian.


Ni namanya, Nasi Ayam.
Kat mana letaknya nasik pun aku tatau...
[Konfius I]
**garuk-garuk-garuk kepala**

Amacam?  Interesting jugak kan?  He he. 

Memang interesting.  Especially when the Japanese punya prinsip is to getting the first time right.

Tapi dalam bebanyak gambar mekanan ni la kan, Encik Black kata...


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-

MUNGKIN MEKANAN JADI LEBIH LAZAT KARUNA ADA BEAUTIFUL GIRL IN KEBAYA...




Cis. 

2 comments:

Desert Rose said...

weiiiii, mana dia dapat kebaya SIA tu hahaha

Nadia.Is.Cute said...

entah. aku pun tak tau! haha

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...