Rabu, 8 Jun 2011

Tornado

Watikah hari ini adalah...

Pagi ni masa aku nak gi keje, Abang Ngah went, "MAK - Look! Sudah macam ada tornado kan Mak?"


TORNADO???


Aku dah huru-hara jap. Dah la dia cakap macam senyum-senyum tapi mata besar-besar.  Tiga saat itu telah cukup untuk aku bercalculating sendiri mentara nak pusing kepala tengok langit sambil bermonologue dalam diri... 

"Eh. Tak kan lah... ...kan?" sambey kuis-kuis kepala.

"Takde cam... hujan ribut pun..." garuk-garuk telinga.

"The weather is clear... (??)" hencut-hencut perut.

"But what if it is???!!!" beliak-belik mata.

"Totop henjen keta bawak lari masok budak-budak ni dan... nyorok bawah katil!" semakin beliak-beliak mata.

"... Ke... Nyorok bawah tanggo ko??!??" pasang kuda-kuda.


Then I turned and looked at the sky.  Dado den gusar + tekojot + kuda-kuda

Beliak-beliak mata balik.
Gosok-gosok mata.

Tepuk-tepuk dada.
Garuk-garuk kepala.

Sebab aku pun dah macam agak terkonpius. 

Tapi sesungguhnya, mana tak nya aku jadi blur 3 saat bila tengok langit...


|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\/




Hanya termampu jawab:

"Bukan la Abang. It's only the clouds. Mesti ada eroplen lalu dekat situ tadi."

Fuh... ... ...  Walau sambil terketar.  Sikit je.

[MasyaAllah... Sungguh nasib baik aku tak pensan.]

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails