Friday 29 July 2011

My Friday Morning Today!

Watikah hari ini adalah...

Minggu ni adalah minggu yang agak challenging.  Maid aku takde.  Kengkawan telah mengenrollkan aku dalam group Moms Without Maid yang agak menghiburkan hidup aku sebab aku sedang berada dalam percaturan dalam peperangan menentang Mickey Mouse.  Cekidaut kat situ lah nanti.

So malam tadi we had a quite not proper dinner.  This morning I wanted to make up for last night so pigi la fried nuggets.  Akan tetapi, aku adalah aku.  Aku suka multi-task sehinggakan nugget itu menjadi agak gelap gulita.  *geleng kepala dalam hati*

Abang Ngah dengan muka kemek-kemek, "Emmmaaaaaak... Machiam mana yu masak naget ni sampai jeadi black kaler?  Apa la yu ni." 

Abang Long pulak tetiba masuk, "Mak, air Milo apa ni?  Kenapa rasa dia tak sedap?" 

Cik Adik, kunyah-kunyah sambil perut lenggang atas meja.

Wow.  Sungguh tak terasa tamparan tersebut.


Jawapan aku:

Kenapa naget tu hitam:  "Mak tau.  Mak silap goreng.  Sorryyyyy..."

Kenapa Milo tak sedap:  Gua pakai sachet beb.  Dan aku tak minum Milo.  Mana gua tau.  Tuang je gelas, masuk air, kacau, dah ah kan??

"Kenapa pulak tak sedap?  Mak pakai sachet je tu."

"You kena tambah gula la Mak."

"Eh, ye ke... *langak*"

"Ye lah Mak."

"Mak tak minum Milo.  Sorry, sebab Mak tak tau."

"Tapi dulu masa perut yu besar yu minum.  Masa tu perut yu besar.  Ai tawu.  Ai ingat.  Masa tu ai kecik lagi."

"Ye la.  Mak minum masa Mak pantang ngan Adik dulu."

"Butul lah ai chiakap.  Yu minum Milo wat."

"I minum Milo masa pantang.  Papa buatkan and suruh Mak minum, Mak minum lah."

"Kenapa bila Papa suloh yu minum baru yu minum?"

Omaigod.  Bila nak abes konversesyen ni?  Cerita tiga tahun lepas pun ko nak ulang tayang ya.  Yang aku pulak ni pun asik jawab dengan jujur je ni...  Bangang betul ai ni.

"Ye lah, supaya I stlong laik yu...  JOM!  Kita dah lambat!"

Sambil hangkut 4 beg sekali jalan, no turning back!  Cecewah.  Kunun.  Tetiba je Abang Ngah turn 360 takmo naik keta sebab nak Papa hantar dia pi skolah naik motor.  Awak ingat bapak awak tu bawak van ke?  Dah lah ujan.  Terus kena saiko dia.  Taim ni jugaklah aku baru tau kebolehan Cik Adik yang luar biasa.

"Jom kita tengok lagu Justin Bieber tu!  Adik nak tengok, Dik?"

"Nak!"  Muka so sweet and convincing, siap angguk-angguk kat Abang Ngah.

Muka sungguh kemek.  Hentak kaki.  Lipat dada.  "Humph.  Ai.  Tahk.  Nak."  Geleng sekali kiri.  Geleng sekali kanan.  Wow.

"Emm.  Nak tengoklah lagu ET tu.  Celita lobot!"

"NAK!  Ai NAK!!"

Muka sungguh kemek.  Hentak kaki.  Lipat dada.  "Humph.  Ai.  Tahk.  Nak." Geleng sekali kiri.  Geleng sekali kanan.  Wow.  Okei.  Second time sudah.

"Jom je la Abang.  I'm oredi late.  Nanti Boss Mak marah."

Muka sungguh kemek.  Hentak kaki.  Lipat dada.

Gua terus je masuk dalam kereta.  Setapak, setapak, setapak.  Pelan-pelan je dia masuk dalam keta.  

Saya tidak mendapat sebarang tentangan darinya sepanjang perjalanan dari rumah ke sekolah selepas itu.

Percaya atau tidak, ini semua gara-gara Abang Long sauk seketul black kaler naget yang belum dijamah sebelum dia.  There were two pieces tapi satu tu sudah tinggal separuh.  So, Abang Long took the last perfect naget and tried to pacify his brother like his mother told him to for hurting adik dia punya feelings.  Kecik ati budak tu kan.  Memanglah spoil morning even the slightest of thing.

But then again...  This is fixed perangai for No.1 & No.2 kan...  :)

Hope your morning was good.  Mine's okay so far.

Just feeling lucky.  Extremely lucky for the love that I have.


They rock my world!
 




No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...