Friday 25 November 2011

Doa Akhir Tahun dan Doa Awal Tahun

Watikah hari ini adalah...

Doa Akhir Tahun

Akhir Bulan Zulhijjah 1432H [26 November 2011, Sabtu] (Akhir Waktu Asar)

Waktu Membacanya:
Doa akhir tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.  Sesiapa yang membaca doa ini maka akan berkata syaitan, 'Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada tahun ini dan Allah akan membinasakan aku pada saat itu juga.  Dengan membaca doa ini Allah akan mengampunkan dosanya setahun.'

Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memlihara dan mentadbir sekalian alam.  Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.

Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku telah melakukan laranganMu tetapi aku masih belum bertaubat sedangkan Engkau tidak reda dan melupai perkara itu.  Engkau telah menangguh azabMu yang telah ditetapkan kepadaku.  Engkau telah memerintahkan supaya aku bertaubat dari kesalahan itu.  Sesungguhnya pada hari ini aku memohon keampunan dariMu, ampunilah aku dan apa yang telah aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redai dan Engkau janjikan pahala maka aku memohonnya daripada Engkau.  Ya Allah, ya Karim, ya Zaljalali wal ikram.

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.  Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian Alam.

Amin.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Doa Awal Tahun

Akhir Bulan Zulhijjah 1432H [26 November 2011, Sabtu] (Di Waktu Maghrib)

Waktu membacanya:
Doa ini dibaca 3 kali setelah masuk waktu Maghrib pada malam 1 Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini maka akan berkata syaitan, 'Telah amanlah anak Adam daripada godaanku pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua malaikat untuk memeliharanya dari fitnah syaitan.'

Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam.  Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.

Ya Allah, Engkaulah yang kekal abadi untuk selama-lamanya.  Demi kelebihanMu yang Maha Agung dan kemurahanMu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun ini aku memohon kepadaMu perlindungan daripada syaitan yang direjam, dari sekalian kuncunya, tenteranya dan penolongnya.  Aku juga memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diriku kepadaMu.

Selawat serta salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.  Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam.

Amin.

Salam 1433H.

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...