Friday 13 July 2012

Emosi Veli Laving Ichi Aler

Watikah hari ini adalah...

My emosi adalah tak stabil.  Tahniah kepada Encik Black sebab dia dapat bini yang menenangkan hatinya.  Hahaha.  Dan of course, tahniah kepada aku sebab mendapat laki yang sungguh sayangkan bini tu sebab dia pandang je kat ai, jiwa ai terketar dan terus emosi jadi stabil.  Haha.  Kalau tak jadi cukup dengan pandangan mata tu, Encik Black masih lagi hebat sebab dia bagi reaksi cara lain yang terus ko kata pada diri sendiri agar, "Baik aku stabilkan emosi aku sekarang sebab kalau tidak nanti kestabilan menjadi tiada warasnya!"

Kata orang jodoh tu adalah kestabilan diri.  Kita adalah untuk bagi balancekan kekurangan diri masing-masing.  Kalau ikut apek cerita P. Ramlee tu, "Veli laving ichi aler". 

Well, sebenarnya, this is the highlight of my day.

Writing an entry makes me happy.  Kalau muka aku kelihatan seperti fanuntata, ia menjadi terbit di mata dan aku adalah smizing ketika mendengar bunyi keyboard berderap cam ribut taufan.  Haha.  Tulis dengan perasaan tu...  It relaxes me.  It makes me think.  It allows me to meraban.  It allows me to be myself.  At the time, I get to musabahahkan diri dengan apa yang aku nak tulis tu.

Nothing to special to write about pun right now.  These two weeks have been pretty crappy for me.  Aku dah terasa macam nak angkat kaki dan berjalan terus ke Krabi.  Haha.  Ye.  Jalan kat highway pastu kena tangkap sebab mana boleh berbuat begitu.  (Tak boleh kan?  Naik beskal pun kena apply permit kalau aku tak silap kalau highway tu takde jalan motor)

So apa yang aku nak buat sekarang?

Em...

Em...

Em...

Nak kena buat claim orang. 

...Tapikan, kalau ikut hati...  Bestnya kalau dapat duduk kat pier in a white dress with slippers, big hat and a cone of ice cream.  Duduk pulak on edge of water under the sun shining with my row of cheeky kids and Encik Black.  Wind blowing in our faces.  Kinda like picture perfect.


Photo was Googled



Aku rasa aku nak travel la.  Tetiba teringat gambar our road trip to Krabi yang tak tertampal dah nak masuk setengah tahun since kejadian itu berlaku.  Hmm. 

Tapi takpelah.  The time will come.

Sometime we just have to plan, be patient and wait.



Nadia.Is.Waras-ing

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...