Friday 3 September 2010

kisah aku dan salon itu

Watikah hari ini adalah...

The other day aku telah ke salon gara-gara aku dah kehabisan shampoo aku.  Ngada tak?  Haha.  Rambut dah berlemuih dengan minyak.  Asik lalu depan kedai knowing something was not enough but dono waaat...  Len kali harus kena tulih kat dahi.  Tapi kalo tulih kat dahi pun takde gunanya kerana mata berada di bawah dahi.  Betul?  Pandaaai...

My hair at the point was with blondish with highlights on the bottom, then a tad of reddish on top and 6 inches to the root was my real hair colour, brownish/red.  Sebelum tu, suami pesan to no need to do anything la bekos he has no problem with the colour.  So, okei la.

But when they started to shampoo, then rinse, then condition, then like...  Lama tu aku pikir.  Kaler berbelak-belak tu adalah agak tragis sebab aku terasa sendiri macam rimau betina.  Haha.  Then I thought, maybe suami wants me to maintain my root colour so I asked for keseragaman.  I soh la orang tu kaler gak...  Kunun kaler dark brown. 

I was seriously at the top of my toes when they begun.  Ye lah.  Bukannya laki tak pesan dari awal kan?  Sebab agak derhaka di bulan posa boleh kebakaran rambut aku jam tu jugak.  It's just that the belak is so menyakitkan mata for me.

Mula dari bawah.  Naik atas.  Aku dok perati budaknya tu tepek makin lama macam lain macam kaler je bancuhan dia.  Aku nampak in reflection ada satu makcik sitting behind me tu sedang di touch-up uban dengan kaler hitam.  Sekali bila dah cuci memang la rambut aku sesangat hitam. 

Aku:   Ni macam bukan kaler brown je?

Dia:   Memang la.  Nanti bila dah cuci baru 2-3 kali baru nampak.

Aku:  [moncong la jap]

Ye kut sebab buat jugak bila laki kata tidak.  Then he came to get me he tells me he doesn't like.  [Tepok dahi] 

Mampus Akak tu Dik...  Gila ko.  Dah laki kata jangan buat Akak pi gatal jugak buat.  Tu yang mintak kaler lain dapat kaler lain tak pedulik la semata niat di dada itu murni mana pun...  Dan after one washing, ternyata it is jet black.  Oh.

No matter la.  Some how it kinda worked out.  Some say I got lagi banyak rambut dari dulu [heh].  Some say I look younger.  And some say I look fresher. 


Amacam?  Seventeen again?  Haha.


2 comments:

MASA said...

ye memang cantik rambut u. rugi kalau suami u tak sayang u lebih2.

Nadia.Is.Cute said...

Haha. He's making ammends with it la sekarang ni. Tu yang rajin nak mintal rambut bini :)

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...