Thursday 2 December 2010

dunia ini satu percaturan

Watikah hari ini adalah...

Dah selang beberapa hari ni, aku asik termanggu.  Bawak berbincang.  Bawak dari siang ke petang.  Bawak dihayak bermalam-malam.  Masih termanggu.  Berbawak lagi berbincang.  Lagi berpikir. 

Beratnya otak mikir.

Ada ke yang boleh bantu?  Aku pun tak tau.

Dilema ke sangat?  Bagi aku, mungkin sungguh boleh dikira sebagai sesuatu percaturan yang amat dasat.  But how can it be so difficult?   Balik balik jadi process yang sama gak.  Bawak dari siang ke petang.  Bawak diusung.  Bawak ditenung.  Bawak dipikir.  Tak dan berhari.

Nak tau ke dilemanya?

-

-

-

-

-

-

-

Eee.  Betul ke?

-

-

-

-

-

-

-

-

Okei...  Baiklah.

-

-

-

-

-

-

-

-

Sure eh?

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Yang ye nya...  Aku nak beli botol air untuk Abang Long and I dono which one to get!

Initially I wanted to get one for our own use mandangkan yang lama tu dah berkarat terperosok bawah sinki rumah Mak aku.  Dah berkuping sampai kalau ko cuci/rendam clorox/rebus 3 malam pun aku agak aku tak berapa rela masih nak menggunakannya. 

Then teringat pulak dia nak sekolah, nak kena ganti botol dia yang dah terbarai tu.  Bila bagi masa awal-awal tahun dulu, tertinggal lah, tercicir lah.  Takde keje asik Kak Long ngan Tita je asik nak kena ngutip bembarang dia dalam Lost & Found basket kat tempat perhimpunan and kantin sekolah.  Even kalau nak bagi dia bawak bekal pun, aku kena pesan kat maid suruh guna je plastik pakai buang / container plastik yang berapa sen tu je.  Confirm tercicir berbagai.

So...

-

-

-

-

-

-

-

-

-
Ingat set yang lunch ni. ...Tapi aku nak botol air je.  Kalo beli gak...
pakai ke idak accessories bekas makan, sudu garpu beg mak minah
tu nanti?  Buat penuh stor kat rumah aku je nanti pulak...

-

-

-

-

-


Botol ni pulak, kena beli 4 bijon.  Tapi walau dah pikir gabung dengan
whoever jugak yang nak, benda tu boleh berlaku, boleh beli jugak.
Tapi...  Tutup botol dia tu, tak bertangkai.  Kang kalau Abang Long
bawak pi skolah, bawak balik botol kosong dengan satu beg
skolah lencun ngan air pulak sebab tutup dah tercicir ke mana...

-

-

-

-

-

 
Tengah pikir-pikir jugak yang top right.  Pikir-pikir lagi... Kalau besar
sangat kang, larat ke dia nak bawak air berat-berat gi skolah?
Dapat ke gerenti dia tak beli air mineral kat kantin gara-gara Mak dia
kata jangan beli air merepek kat situ sebab semua air botol kaler-kaler,
air bancuh penuh ais dan air botol shape memacam tu semuanya air
tak masak yang boleh men-stomachache-kan dirinya?

Kalau beli yang bawah ada strap tu pulak, aku dapat tengok live.  Botol
dia agak besar untuk budak berapa tahun tu.  But still the dilemma is the
tutup tu, pulas dan tak bertangkai.  Tapi cantik.  So should I get
one for myself?  But which one?  The one with the strap or the normal
one yang ada bersarung tu? 

-

-

-

-

-

 
Pastu...  Set bekal ni...  Lagi elok ke dari yang awal-awal tadi?
Pastu...  Dia nanti segan tak nak bawak pi skolah?  Ye lah.  Dah namanya
pun boy.  Berpattern-pattern menatang tu.  The amount
of water yang boleh dikandungkan itu [<----- ei. ayat apa ni dey?] juga
adalah good enough for him.  ...I think la... 
Tak pun nanti berat sangat untuk dia.  Tapi dia tu pun, kuat
minum air.  Dah bawak air pi skolah, beli lagi air mineral kat kantin.
Ke...  Dia memang je seronok nak berbelanja??
Uh.  Aku rasa la...

-

-

-

-

-

Pastu, dah nampak tu semua, mata terpanau la pada sesuatu perkara
yang memang dok terngiang-ngiang dimataku ini.  Oh.
Itu tempat bawang, memang lah...  Memang...  Memang...
Mengganggu diriku ini.  Gila rentap jiwa okeh.
Dengan ini saya berasa amat berbesar hati untuk menerimanya
sebagai hadiah bagi sesiapa yang berbesar hati untuk memberinya
kepadaku sempena ulangtahunku yang akan datang.
*tengs*

-

-

-

-

-

Dan last-last...  Boleh tak aku nak Ooh La La ni?!
So?  Aku kena jadi member ke pulak?  Kang dah jadi member,
apa kes aku nak buat dengan membership aku tu?  Boleh ke aku
nak commit berlarian mencarik stok pun kalau orang nak beli?
Aku ada ke masa pun nanti nak berlari? 
Nak berlari setempat pun macam busut.


Entah.

Tunggu jap eh.

WWWWWAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!

Uh.  Penat je I jerit.

Tak lega pun.  Maka, ini maknanya, haruslah lagi aku dok termanggu.  Sori la ye puan punya katalog.  For now harus jadi harta pekasam gua sehingga selesai dilemma tehapa-hapa ini!

Dari hati ke hati <----- oh ko layan je la...


2 comments:

seldom break said...

haha, aku ingat aku je yg ada dilema tu..rupanye kita mmg serupa..klas!

Nadia.Is.Cute said...

oh. normal lah aku ni. ke sebab kita ni otak henjinier? practical tapi nak kena buat pilihan bebetul sekali.

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...