Monday 20 December 2010

cik adik yang comel itu

Watikah hari ini adalah...

Biasanya in the mornings, Cik Adik would wake up just before... either before I go, atau pun before I keluar dari bilik, paling-paling lewat pun.  The routine is to turun, have a bit of something for breakfast.  Melarat sikit sampai ke luar rumah before we salam, hug and kiss then baru I drive off. 

In her condition, it doesn't matter whether she pulls a face [which she rarely does] atau pun happy-happy, berat mata or what-nots, in the end, she lets me go after she salam with me.

But on one particular morning, aku yang terkelam-kabut dok la mencarik mana anak dara aku sorang ni.  Ke depan, ke belakang.  I thought she went up.  Aku naik dia takde.  Kat luar pun takde.  I thought I had probably missed her somewhere in between.

So I just decided...  Takpe lah.  Pegi je la kerja...

Tapi, tengah-tengah sarung kasut, aku sendiri terkejut...

Nak tau kenapa?

-


-


-


-


-


-


-


-


Saja je nak buat engkorang saspen....


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


 ...CEWAH CEWAH CEWAH...



BERTUAH TAK??!

Aku terus jadi blur dan tergamam.  Siap letak tangan macam boss tu...
"Ai mau lilek ma..."

How in the world did she manage to get in the car, and get the door closed in the first place?? 

Then my maid said, "Dia minta masuk jadi saya masukin aja ke dalam kereta".

Bestfriends engkorang yea.

Lelagi mentara tu ada camera dalam tangan. 
Teruslah aku tangkap!


Somehow bersyukur juga the fact that I didn't have to bring her to my work place that day either!

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...