Monday 6 December 2010

Raya 2010 di KK

Watikah hari ini adalah...

Hari tu raya we all went to Kota Kinabalu.  Pergi beramai-ramai.  Kekecohan yang kecoh.  Sebab semua travelled in staggered.  And bila sampai, semua berangkut ke one point to another.  Dapat accommodation pun agak terpisah sebab beza block.  Then ada juga adegan-adegan stomach flu, muntah dan cherry berry amat dasat.  Ada jugak yang mengandung.  Ada yang tak mengandung.  Ada yang terikut naik kaki gunung.  Ada yang terpaksa ditinggalkan.  Pendek kata, begitulah jadinya bila travelling reramai...

Haha.  Dah berbulan baru nak terbuai rasa keindahan jiwa dan belaian perasaan eh?  Haha.  Buat kontroversi je ai ni ye.  Puk baru tau.  Haha. 
Macam mana pun, that's the resamlah.  Sedangkan lidah lagi tergigit dan berdarah.  Darah dicincang takkan putus dan darah jenis B mengeluarkan jumlah clotisol berbanding jenis-jenis darah yang lain.  Haha.  Pening?  Pi la tido.  Malas aku nak layan.  [E'e'ne...]

Dah.  Meh kita tengok gegambar eksotik akak ni ha...  Ai travel many-many people yu no...  Haha.


SEBAB TAKUT TAK SEMPAT KE PANTAI,
HARI YANG SAMA JUGAK KAMI BANTAI,
JANJI SAMPAI...
[Pantun 3 kerat <----- Apa punya dol la....]

Memi with baby No.4 on the way.  Tapi ko tengoklah.  Macam
takde beza je ngan perut aku tuh.
*bluek*
This was on the first day we got there.

Aku macam putus harapan je...  Haha.


Then budak tecip ni main pasir.  Elok je.
Si Cik Adik meraung-raung dibuatnya.
Orang bandar.  So dirty-dirty izit Dik?


Hewo Alf.


Apa lu tunjuk?  Don't scare your MakNgah okeh!
Dah la gelap dah kat belakang tu!


President negari Pasir Berbisik, sebelah dengan
negeri Pasir Dua Butir.
[Haha.]
..................................................................................................................................................................

PADA WAKTU MALAM KAMI KE GAYANG
MAKAN KENYANG-KENYANG


Ni kedainya.  Siap off road lagi...

Semua muka control cun... sebab kelaparan.

Kanak-kanak riang ria so mari go crazy


Malaysia's Next Top Model


Ko tengok la anak aku sorang tu...


Kids just wanna have fun la kan...
..................................................................................................................................................................

THEN WE HAD MAKAN-MAKAN KAT FOOK YUEN,
MAKAN PUN HARUS BERKOYEN-KOYEN


Semorang making their way to the shop.
Nak pi makan pun telah ngambil space tiga buah
kenderaan.

This is the shop.  Punyalah ramai orang.
Style makan, buffet.  Tempat ambik makanan dia is
dekat belakang orang baju putih on the left tu.


Ni jam baru semorang nak settle in.
Dah namanya pun ramai budak.
Bertempiaran merata-ratalah mereka itu...


Abang Long nak jugak try dok tempat lain tu


Abang Ngah enjoying his Milo Ais
Kata, holiday kan?  Layan...
Belasah je lah air ais awak tu ye...


Ni rupa kuih-kuih yang ada.
Agak teruja gak sebab kita jarang nak nampak
kekuih cenggitu.  Orang Semenanjung lah
kata kan...


Papa-in-law syok merasa kuih pulut tu.

Then I finally got a piece of that Pandan Chiffon
yang bila aku amik je, aku kena jeling, maka
aku terpaksa angkat balik keluar dari troli.
Pengajarannya adalah, len kali pi supermarket,
jangan bawak laki.  Haha.

Walau bagaimana pun, itu bukan tangan aku.
Itu tangan Memi, orang mengandung yang lagi
kecik dari aku ni.
**Cis.  Tragis**



My Mama-in-law enjoying the noodle.
By now, aku pun dah tak ingat apa rasa noodle dia tu.
So agak-agak okay la kut...  Kalau tak,
for sure dok terngiang-ngiang kat tekak ni.


Botol 3 bersaudara


Ko tengok.  Ingat aku sorang je ke yang pandai makan??


Noodles and more noodles and more noodles!


Pastu semorang pun lari bertempiaran sebab
dah kenyang tinggal TokPa sensorang kat situ...
Dan Mak bebudak tolong perabihkan mekanan yang
tak berabih tu...  Pastu sedih sebab badan tak
kuruih-kuruih... 


Panjang gila ke?  Engkorang tu yang gila.  Gila kan I.  Haha.  Apa kes.  Haha.

Sebab aku telah amat berusaha untuk menyiapkan perkara yang ini, maka, aku perlulah mengambil kofi buat kali yang ketiga buat hari ni sebab acara menampal gegambar ni semua telah mengambil masa beberapa HARI dengan segala kerengsaan gambar tak lekat, kena log in and out 14 juta kali.  But all in all, aku telah successful dalam menyiapkan ia. 

YEAAHOO! YEAAHOO!! YEAAHOO!!!

Ai lav u'olls!













 

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...