Monday 27 September 2010

sengal yang ajaib

Watikah hari ini adalah...

Hari ni aku agak sengal.  Sebab aku pakek balik koset maka side A dan side B aku adalah O.U.F = OUT.  Meletop-letop hangen.  Kes beraya 7 bijik rumah.  Kes kekunun nak stylish tapi perowt tetabow.  Blekh.  Dan kemudiannya kepala memang dah berhari-hari nak terbabow.  Ada ke pi beraya rumah orang mintak Panadol?  Demanding pulak tu.  Paracetamol biasa tak pulak reti nak mintak.  Nak Actifast.  Oh is de berry melampau yu no...

Dalam suasana kegelapan semalam [cecewah], aku telah menubik jalan ke Pasar Seksyen 16.  Walau pun pukul pagi buta hari tu pun aku tak rela hati nak pegi sebab aku lebih rela jiwa nak tertumus atas katil kroh kroh kroh, aku pergi jugak.  Sebab aku lagi tak rela nak gi Pasar Seksyen 6.  Ada ke ikan dah meninggei 2-3 minggu pun ko nak jual lagi, Jebat?  Siap ada sekor ikan tu aku tengok nak naik lengkung pun masih ko nak jual.  Ei.  Kasik garam je lah...  Jual ikan masin terooosss.  Insang semua dah naik kematu lendir kaler grey.  Tolonglah berniaga dengan halal sikit.  Tak baik nak menganiaya orang.  Macam jual ikan second hand dari Pasar 16 je tau.

Isk.

So pagi ni, aku pun korek-korek lemari tu mencapai la koset [Mama Long akan tau dialognya di sini.  Sila cakap sendiri ya.] dan air-air jus, air-air ubat semua ku telan.  Orang kat opis ni pun dah tak heran opis kecik aku ni dah macam bela menatang buas kat dalamnya.  Bunyik sound effect dia, MasyaAllah!  Sampai orang lain yang tak penah-penah nak sendawa [oops...] in public pun tetiba boleh terjadi celebrity bila masuk sini.  Ye lah.  I throw my angin and then you breathe the air that I breathe...  Ceh.  Bunyik macam lagu cinta je. 

Anyway...  Eh.  Aku ni bercerita tentang dua stories eh?  Haha.  Ye lah.

Okei, ni berbalik pada pasar tu.  Sesampai je kat rumah, semua dok tidoq lagi.  Ye lah.  Beraya the night before, sampai rumah was midnight ke gitu.  Then diorang bangun, layan makan, diorang main pulak kat luar rumah.  Ada sesi mari memotong kuku anda.  Memacam pe'el.  Bukan ko tak tau range bebudak tu dari umur 7 sampai 2 tahun.  Siap ada yang nak lari naik skuter lagi tu beb.  Sampai ati diorang beb.  Dah lah tak padan dengan tak reti nak kayuh ngan kaki pun.  Abang dia yang usung dia tu beb.  Gua sedih beb...







Isk.  Betul ke?  Is it berry berry true?  Uih.  I berry berry happiiiiiii....!  You donch fojot me going-going to London okei?  See.  I oredi start speaking-speaking Englishman now.  I try berry hard over here.

You know what?  Aku tengah terasa rindu pulak nak makan that grilled salmon and pasta kat Sooka tu.  Dedulu, kalo nak je, anytime can sauk.  It was the favourite place of eating.  Berry berry wonderful you know. 

But I know I need to:

ONE/  Pikap bloody laundry.

TWO/  Pi beli makjun al-mujaarab.

THREE/  Seketul dua items bahan pakai rumah.

FOUR/  I need a new frying pan!

FIVE/  I want sushi.  Ke? 

SIX/  Ek.  Kena antor bebudak gi sekolah ek?

SEVEN/  Nak shishi la!!!

Hik hik hik.  Okei.  Babai!

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...