Monday 17 January 2011


Watikah hari ini adalah...


Aku, seketul bunga...  Komoditi je.  Tanpa perasaan.

Mungkin ia adalah secara kebetulan kata pendapat Cina mengenai tahun arnab ini sebagi tahun yang kurang memberangsangkan bagi si Naga.  Baru je mencecah aku dah terasa-rasa kat gigi ni.  Lepas satu, satu.  Ni kan pula dugaan yang paling besar yang tak pasal telah mendatangkan pendarahan buat kali kedua selepas beza seminggu.  Huh.

Politik di opis.  Adalah stigma.  Stigmata?  Haha.  Kepala hotak kao.  Stig-it-in-your-ass.  Haha.  Tu baru kena. 

Ada ke untung untuk membela nasib mereka yang terang-terang tidak mendatangkan hasil sedangkan mereka itulah juga yang kamu sendiri mengaku tidak kena cara kerjanya?  Berusaha untuk gantikan sesuatu yang perlu dengan yang itu?  Tidak melihat pun konteks perikemanusiaan sebab yang dia mau hanyalah nama dan kuasa yang sementara itu.

Keji.  Aku kecewa.

Kecewa gilos.  Nak mampus kecewa. 

Mak aku ajar.  Jangan aniaya orang.  The truth will prevail itself sooner or later. 

But then again, truth itu adalah kadang-kadang terlalu lama untuk dia prevail itself pun.  Senantiasa dengan harapan agar orang tu berubah dan sedar dengan apa kesilapannya.

Takpelah.  Sepanjang aku di sini, macam-macam kejadian.  Mungkin aku tak perasan setengah perkara.  Maafkanlah.  Bukannya engkorang tak tau aku blur.  Tapi kejadian yang stab me in the back for self interest masing-masing yang agak personal.  Not once.  Tapi aku biarkan berlalu.  But ye lah.  Orang berganti rupa je.  Situasi tetap sama.

Tapi mengapa ya?

You are not who you know.  You are not who your family is.  You are not who you are neighbours with.

You are who you are. 

Kalau aku kata aku neighbours ngan 14 orang Datuk/Dato' pun takde bezanya kan?  Tak mendatangkan kebahagiaan pun pada aku.  Kalau nak kata ada 3 orang Datuk/Dato' dalam keluarga aku pun, ada ke ia mendatangkan faedah kepada aku?  Tidak, kan?

Aku marah sangat.  Aku marah sesangat. 

Tapi takpe.  Mungkin this is the push for me to be doing elsewhere better.  Mungkin rezeki aku harus berputar keluar dari sini.  Mungkin cukup-cukup sudahlah.

Ya.  Sudahlah wahai Nadia.  Bawalah rajukan itu ke tempat yang lain.

Hati yang lara, siapa yang tau.

Ya.  Orang takkan benar-benar tau.

2 comments:

seldom break said...

aku tau.so lets make a move.

Nadia.Is.Cute said...

[tidak berkata apa-apa]

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...