Thursday 8 July 2010

apa sangat dengan kerjaya macam aku nih?

Watikah hari ini adalah...

Ko tengok.  Status update terbaruku:

Nadia Is Cute sedang bekerja dengan tekun.  Sila jangan ganggu.  Nanti konsentrasiku terencat.  Aku seriyes ni.

Dan sungguh la aku seriyes.  Belum apa-apa mentara menaip status tu pun dah gelak gulita.  Apa ke gile nyer?  Haha.  Memang bakal mengundang komen dari mereka-mereka itu.  Hah.  Dah kata pun!  Haha.  Pada hal, bersusun ni ha.  Menatang nak kena format.  Menatang nak kena key in update.  Menatang nak kena request.  Menatang nak kena folo up.  Menatang nak kena purchase online.  Haaa...  Banyakkan?  So, saper kata seksiteri tak ada keje?  Tiada salah asuhannya di sini. 

Aku memerlukan sesuatu self-entertainment.  Ini lah dia. 

But kan...  I know ada orang yang tak paham kerjaraya seksiteri ni.  This work has got no routine.  Okei.  Tipu.  Routine dia adalah...  Settle in/out documentation, tulis surat, tulis email, manage appointments, claims and vet through a few other things.  Oso, settle meeting arrangements.  Itu satu.  Tapi orang masih bertanya apa speselnya sampai nak kena ada Seksiteri's Day?  Nak tau kenapa? 

"Where can is a good place for morning breakfast meeting yang okay-okay sikit?"

"Can you find the fastest way to reach this place?"

"Mana nak ya pergi for school holiday?"

Lagi satu yang aku terperasan yang membuatkan orang lain teruja adalah kebolehan magis.  Bukan.  Bukan black magis.  -----> Menaip tanpa melihat keyboard.  Menaip sementara bercakap dengan orang.  Menaip hanya dengan melihat surat di atas meja. <----- Itu namanya, practice makes perfect.  And it comes with training.  Just the same dengan short handwriting yang mana, aku pun dah tak ingat dah liuk lentuknya. 

Teringat pulak last week at the time when I got to the police station to lodge stolen identity tu.  Nasib baik la dah bawak drafted report.  Memang that was the first thing they asked for tau.  So ibu-ibu, bapak-bapak, silalah menyediakan drafted aduan anda bila nak lodge report kat balai polis itu.  Okei?

Anyway, I brought the drafted report.  Then this male officer took it down and started planting the alphabets in.  Tapi yang aku nampak banyak bergerak adalah tangan kanannya sahaja yang melangkaui ke seluruh keyboard.  Tangan kirinya?  Entah.  Mungkin guna untuk tekan capslock, shift buttons kut.  At least tangan tu sentuh la jugak keyboard tu.

Taken off the web.  Thanks [HERE]
Best siut menatang keyboard nih... 
Kalo aku boring-boring, boleh la tutup je lampu opis ni.
Bikin jadik disko-disko...  Putih-putih melati, Ali Baba...

Tak.  Aku tak pening.  Aku tak rengsa pun.  Aku pun tidak berasa marah mahupun haloba.

Tapi aku seriously.  Aku nak je tolak dia ke tepi dan taipkan the whole thing down for him.  That report planting of 3 short paragraphs for him took literally 25 minutes to get in the system... ... ... 

Takpe la.  He really tried his best.  And I got my report done.  So - done.

And now, I should go back to kereje kereja.

By the way, something happened today that makes me want to remind everyone:

Being assertive is fine. 

But please, do know your limits. 

And please don't be rude when trying to get what you want.  

Sometimes it's not solely just the other party's fault. 

Also, verbal sometimes just don't work. 

You have to write, walau pun it's only one sided punya communication. 

At least it is recorded. 

Have fun thinking about what to have for lunch y'all....  Aku nak makan je kertas-kertas kat atas meja ni.  Kasi cepat clear.  Tak payah filing.  <----- Oh.  Apakah...

 

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...